۱
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۱۳۳۳۴۴

ساخت بزرگترین مجتمع متمرکز پتروشیمی جهان

عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع متمرکز پتروشیمی جهان در عسلویه با ظرفیت تولید سالانه ۷.۵ میلیون به طور رسمی آغاز می شود.
ساخت بزرگترین مجتمع متمرکز پتروشیمی جهان
شرکت پتروشیمی کیان در سال 1391 به منظور اجرای طرح موسوم به الفین 12 در زمینی به مساحت 78 هکتار در فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی عسلویه تأسیس شد. الفین دوازدهم به صورت یک مجتمع الفین- آروماتیک به همراه واحدهای پایین دستی با ظرفیت تولید سالانه 7.478.000 تن محصولات میانی و نهایی است که بزرگترین مجتمع متمرکز پتروشیمی در جهان محسوب می­ شود.
این طرح عظیم شامل واحدهای پیش تفکیک خوراک مایع، آروماتیک، الفین، اتیل بنزن، آلفا الفین، پروپیلن اکساید و بوتادین است که تولید انواع محصولات از خانواده آروماتیک­ها، زایلین­ها و صنایع پایین دستی اتیلن را در بر می گیرد.
میزان خوراک سالانه پیش بینی شده در این طرح بالغ بر 4.590.000  شامل 3.000.000 تن میعانات گازی از محل فازهای 4 و 5 پارس جنوبی و 900.000 تن اتان از فازهای 13 و 14 میادین گازی پارس جنوبی و نیز 350.000 تن C3+ از الفین­های پنجم و یازدهم و 340.000 تن تن برش سبک از آروماتیک چهارم است.
 گروه گسترش نفت و گاز پارسیان 60 درصد و هلدینگ پتروفرهنگ نیز 40 درصد مالکیت این طرح را در اختیار دارند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


یک دوست
مضحکه کردند ملت رو ..... این همه پروژه نیمه تمام تو کشور داریم طرح جدید میدین .... مطالعات مربوط به سال 91 که حتما 88 شروع شده امروز اصلا جواب نمیده .... به خصوص با این کار کردن شما که ده سال دیگه هم راه نمیفته .... طرخ باید بازبینی بشه آینده نگاری توش قوی باشه ..... احتمالا تصمیم گیراش یا مترویی ان یا نظامی یا فرهنگی .... نفتی اصیل ندارند .... کارای خودشونو ول کزدند اومدن اینجا
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی