۳
۲
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
کد مطلب : ۱۳۳۴۲۸
دریافت جایزه صنعت سبز کشور

رهاورد اقدامات زیست محیطی شرکت پلی پروپیلن جم

شرکت پلی پروپیلن جم برای دومین سال پیاپی موفق به دریافت جایزه صنعت سبز کشور شد.
جایزه صنعت سبز
جایزه صنعت سبز
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،به نقل از روابط عمومی شرکت پلی پروپیلن جم؛ در مراسم سالیانه معرفی صنایع سبز کشور، شرکت پلی پروپیلن جم از سوی سازمان محیط زیست کشور به عنوان صنعت سبز کشور معرفی شد.
این جایزه به صنایعی تعلق می گیرد که در یک سال گذشته، علاوه بر آلاینده نبودن، توانسته اند در حوزه‌های مختلف زیست محیطی، گام های بزرگ و اساسی بردارند.
واحد HSE شرکت پلی پروپیلن جم توانسته طی یک سال اخیر با همراهی محیط زیست استان بوشهر، اقدام به اجرای طرح های کلان و راهبردی در حوزه محیط زیست چون طرح آموزشی فرهنگی "محله سبز" در شهرستان های ده گانه استان بوشهر کند که نقشی موثر در توسعه فرهنگ محیط زیست ایفا نماید.
کاهش آلاینده‌های صنعتی، مدیریت پسماندها، صیانت و ارتقای فضای سبز، احیای سنت نیک درختکاری و نیز توسعه استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر از جمله فعالیت‌های زیست محیطی  پلی پروپیلن جم است.
یکی از اقدامات اساسی که از سال 1388 در این زمینه شروع شده، جلوگیری از انتشار 10 هزار تن گاز گلخانه‌ای به محیط در سال است که به همین منظور پکیج OFF GAS  راه‌اندازی شده است. فرایند شرکت پلی‌پروپیلن جم بر اساس طراحی بازل با هدف توسعه پایدار، طراحی و گام‌های نهایی در راستای صنعت سبز با حذف کامل گاز ارسالی به فلر و برگشت آن به چرخه تولید برداشته شده است.
یکی از پروژه های مهم زیست محیطی، بوستان پلی‌پروپیلن جم در شهر عسلویه است که طی روندی تعاملی با سازمان حفاظت محیط زیست و عقد تفاهم‌نامه با شهرداری عسلویه اجرایی شده است.
یکی از طرح‌های مهم در حوزه پسماند هم که از سال 1399 در شرکت پلی‌پروپیلن جم پیگیری شد، اهدای باکس بازیافت به‌منظور ترویج فرهنگ تفکیک زباله خشک از مبدا بوده است. هدف از اجرای این طرح، مدیریت پسماند ضایعات خشک پیش از تبدیل‌شدن به زباله و تحمیل هزینه‌های جانبی و جلوگیری از هدررفت منابع و ثروت ملی است.
یکی از شاخص‌ترین اقدامات پلی پروپیلن جم در عرصه استفاده از انرژی های پاک و تجدید پذیر، اقدام به راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در شرکت پلی‌پروپیلن جم است که در تعامل با محیط زیست اجرایی خواهد شد.
شرکت پلی پروپیلن جم توسعه و نهادینه سازی حفظ و صیانت از محیط زیست را به عنوان برنامه ای راهبردی و بلند مدت در دستور کار قرار داده و تلاش دارد با هم افزایی و همگامی سازمان محیط زیست و مسئولان محلی این مهم را به نحوی دقیق و کاربردی عملیاتی سازد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


پاینده وسربلند باشید
تبریک. موفق باشید
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی