۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۱۳۴۶۵۰

رونمایی از نخستین روتور توربین بخار ساخت ایران

اردکانیان از رونمایی اولین توربین بخار ساخت ایران خبر داد و گفت: با ساخت این توربين نیاز ما به خارج از کشور صفر شد.
رونمایی از نخستین روتور توربین بخار ساخت ایران
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   صبح امروز رضا اردکانیان وزیر نیرو هشت پروژه شامل چهار پروژه در اصفهان، دو پروژه در استان چهارمحال و بختیاری، یک پروژه در استان تهران و پروژه برق‌رسانی به ۶۲ روستا را به صورت ویدئوکنفرانسی به بهره‌برداری رساند.
وزیر نیرو در پویش هفته سوم الف ب ایران در سال ۱۴۰۰ از رونمایی اولین توربین بخار ساخت ایران خبر داد و گفت: این توربین نخستین نمونه ایرانی ساخت داخل است که با ظرفیت ۸۲.۵ مگاوات توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است.
او ادامه داد: در گذشته برای تامین توربین از خارج از کشور باید مبالغی حدود ۹۰ میلیارد تومان هزینه می‌شد، ولی امروز با طراحی ساخت داخل این عدد به رقمی در حدود ۳ میلیارد تومان رسیده است.
اردکانیان گفت: ما با کمبود بارش در سال ۹۹_۱۴۰۰ رو به رو بودیم و با همکاری نزدیک با سازمان هواشناسی و همچنین با بررسی‌های همکاران در در حوزه آب کشور از مدت‌ها قبل تدارک و برنامه ریزی برای شرایط فعلی داشته‌ایم تا بتوانیم امسال را با سعی در حل موضوع کم آبی پشت سر بگذاریم.
او ادامه داد: فراموش نکنیم بار‌ها این اطلاع رسانی صورت گرفته که با توجه به شرایط اقلیمی منطقه ما عموما از این به بعد پذیرای شرایط حدی یا ترسالی و خشکسالی‌های شدید باشیم.
وزیر نیرو بیان کرد: ما دو سال پربارش بعد از ۵۰ سال اخیر تجربه کردیم و سال آبی ۹۶ _۹۷ خشک‌ترین سال در ۵۰ سال اخیر بود و متعاقب آن سال آبی ۹۷_۹۸ یکی از ترسال‌ترین سال‌های اخیر در کشور بود.
اردکانیان تصریح کرد:  اما امسال به نسبت سال گذشته ۵۰ درصد با کمبود بارش مواجه هستیم و  باتوجه به شرایط، شرب و مصرف در اولویت قرار دارد.
اردکانیان گفت: ما سعی کردیم به عنوان یک وزارتخانه که مسئولیت تامین آب و برق کشور را برعهده دارد، تمامی کار‌های خود را به نحوه شایسته انجام دهیم، دست همکاری ما به سوی مردم و ارکان دولت دراز است تا بتوانیم مدیریت در بخش انرژی داشته باشیم.
وزیر نیرو افزود: هفته آینده ما بهره برداری طرح‌های بزرگی را داریم و همچنان پویش هر هفته الف_ب_ایران به حرکت خود ادامه خواهد داد و ما ملزم به اجرای عملیات طرح‌های آب و برق در کشور هستیم.
اردکانیان ادامه داد: ما دغدغه حق الناس را داریم و یکی از جنبه‌های حقوق عامه این است که جامعه احساس کند که آنچه به عنوان فرصت و یا جامعه مدیریتی در اختیار گروهی از فرزندان خود داده است بهترین نحو، به عنوان امانت در گردش مدیریت جدید قرار می‌گیرد و این گونه نخواهد بود که مجددا کار‌ها از صفر آغاز شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی