۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵
کد مطلب : ۱۳۴۷۷۲

تکذیب حمله نظامی به یک نفت‌کش در سوریه

یکی از مقامات نظامی سوریه در بندر بانیاس این کشور، اعلام کرد که حادثه رخ‌داده برای کشتی نفت‌کش با مالکیت کشور سوریه، به‌دلیل بی‌احتیاطی و عدم اقدامات ایمنی در حین عملیات جوشکاری در زمان تخلیه صورت پذیرفته است.
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    این مقام نظامی سوری در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار نورنیوز، ضمن تکذیب هرگونه عملیات نظامی علیه کشتی نفت‌کش آسیب‌دیده، افزود: با تکمیل بررسی کارشناسی عوامل فنی، خبر منتشرشده قبلی از سوی مراجع رسمی را اصلاح خواهد کرد.
او خاطرنشان کرد: سه نفر از کارگرانی که روی عرشه کشتی مشغول جوشکاری بوده‌اند، در اثر این سانحه دچار سوختگی شده‌اند.
️منابع بیمارستانی در بندر بانیاس سوریه نیز به خبرنگار نورنیوز گفتند: یکی از کارگرانی که در اثر انفجار ناشی از جوشکاری در عرشه کشتی نفت‌کش سوری در بندر بانیاس دچار سوختگی شده بود، دقایقی قبل از مخابره این خبر، بر اثر شدت جراحات واردشده درگذشت.
بر اساس گزارش اعلام شده، دو کارگر دیگر که در این حادثه دچار سوختگی شده بودند، تحت مراقبت ویژه قرار گرفته‌اند.
کشتی نفت‌کش سوری بعد ازظهر شنبه، ۴ اردیبهشت، به‌دلیل بی‌احتیاطی کارگران حین عملیات جوشکاری، دچار آتش‌سوزی محدود شد که آتش بلافاصله توسط نیروهای امدادی مهار شد.
برخی رسانه‌ها با انتساب مالکیت این کشتی به ایران، به اشتباه اعلام کردند که علت حادثه، حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به این کشتی بوده است.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی