۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
کد مطلب : ۱۳۵۴۲۹

اوج‌گیری کرونا در اهواز در دو هفته آینده

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: اگر دید و بازدیدها و نشست‌های خانوادگی افزایش یابد، قطعا در روزهای آینده شاهد اوج‌گیری بیماری در اهواز خواهیم بود.
اوج‌گیری کرونا در اهواز در دو هفته آینده
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   امرالله مردانی در خصوص تاثیر دید و بازدیدهای ایام اخیر بر وضعیت شیوع کرونا در اهواز اظهار کرد: ۶۰ درصد موارد ابتلای افراد به کرونا در اهواز به دلیل دید و بازدیدها و نشست‌های خانوادگی است.
وی با اشاره به روند انجام دید و بازدیدها در ایام عید فطر افزود: اگر دید و بازدیدها و نشست‌های خانوادگی افزایش یابد، قطعا در روزهای آینده شاهد اوج‌گیری بیماری در اهواز خواهیم بود.
دبیر شورای سلامت اهواز گفت: فعلا نمی‌توانیم در خصوص وضعیت شیوع کرونا در اهواز در پی دید و بازدیدهای ایام عید فطر اظهار نظر کنیم اما هرگاه بازارها شلوغ شود و رفت و آمدهای خانوادگی اتفاق بیافتد و نشست‌های خانوادگی افزایش یابد، قطعا آمار ابتلای افراد به کرونا نیز افزایش خواهد یافت.
مردانی ادامه داد: اگر مردم در ایام عید فطر به دید و بازدید رفته باشند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده باشند، قطعا شاهد افزایش آمار ابتلا خواهیم بود و دید و بازدیدها و بازارهای شلوغ اهواز، نتیجه خود را در دو هفته آینده در افزایش آمار ابتلا، نشان خواهد داد.
وی افزود: اطلاع‌رسانی‌ها، آموزش‌ها و نشست با بزرگان شیوخ و طوایف برای کاهش دید و بازدیدها انجام شد تا شاهد افزایش آمار ابتلا به کرونا در اهواز در زمان عید فطر نباشیم. اکنون باید منتظر دو هفته آینده باشیم و اگر آمارها افزایش یافت، به معنای افزایش دید و بازدیدها و رعایت نکردن مردم است.
دبیر شورای سلامت اهواز با بیان اینکه همه تمرکز مجموعه بهداشت روی انجام واکسیناسیون گروه‌های هدف و افزایش سرعت واکسیناسیون است، گفت: اگر واکسیناسیون در اهواز به ویژه برای سالمندان به طور کامل انجام شود، قطعا بسیاری از مرگ و میرها کاهش خواهد یافت.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی