۳
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۱۴۰۰۶۱
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران:

دیگر میدان نفتی بزرگی برای کشف نداریم

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: واقعیت این است که به نظر می‌رسد دیگر میدان بزرگی برای کشف نداریم و هرچه جلوتر می‌رویم کشف منابع سخت‌تر می‌شود.
دیگر میدان نفتی بزرگی برای کشف نداریم
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   سیدصالح هندی در آیین آغاز به کار عملیات اجرایی پروژه لرزه‌نگاری دشت‌کوه، اعلام کرد: در بحث اکتشاف و علوم زمین یکی از مسائل مهم داده‌های ژئوفیزیکی است و بدون این‌ها امکان صحیح، دقیق و علمی اکتشاف و به دنبال آن توسعه و تولید امکان‌پذیر نیست.
وی اضافه کرد: در چند سال گذشته با مدیران طرح‌ها، پروژه‌های بسیاری تعریف شد به‌نحوی که اکنون با افتخار می‌گوییم ۶ پروژه فعال ژئوفیزیکی و ۳ پروژه فعال پردازش داده‌ها داریم و ۹ عنوان هم در مرحله مناقصه است که برای صنعت نفت خبر خوبی است؛ همچنین این پیوستگی رعایت می‌شود و پیمانکاران می‌توانند برنامه‌ریزی کنند.
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه پروژه‌های بزرگ دیگری نیز در آینده داریم، گفت: واقعیت این است که فکر می‌کنیم میدان بزرگی برای کشف نداریم و هرچه جلوتر می‌رویم کشف منابع سخت‌تر می‌شود. از ابزار‌هایی که در این موضوع به صنعت نفت کمک شایانی می‌کند داده‌های ژئوفیزیکی است که هرچه برداشت بیشتری داشته باشیم حائز اهمیت خواهد بود. این داده‌ها برای شناسایی اهداف عمیق‌تر، کوچک‌تر و پیچیده‌تر و تله‌های مرکب می‌تواند کمک کند که برای اجرای همه این‌ها احتیاج داریم به داده‌های ژئوفیزیکی؛ به همین دلیل باید با سرعت بیشتر پروژه‌های جدید هم تعیین تکلیف شوند.
هندی افزود: امیدوارم این پروژه مانند دیگر پروژه‌هایی که با این پیمانکار اجرا شد با کیفیت عالی انجام شود. معتقدم یک مهندس اکتشاف باید از اول تا ترک میدان درگیر کار باشد که خوشبختانه این مسئله را در مدیریت اکتشاف آغاز کردیم و در مناطقی که چاه حفر می‌شود، واحد‌های بهره‌برداری را مطلع می‌سازیم تا اگر آمادگی داشته باشند چاه را تحویل بگیرند. برای نمونه در چاه گناوه دکل را نگه داشتیم و مناطق نفت‌خیز جنوب در حال تکمیل چاه است، البته این همکاری به استقبال شرکت‌ها نیز بستگی دارد.
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: در چند سال گذشته یک مأموریت جدید برای اداره مهندسی نفت تعریف کردیم و پس از عملیات حفاری در حین گزارش کشف، یک گزارش مقدماتی طرح توسعه میدان می‌نویسیم و همین سبب می‌شود اطلاعات کامل‌تر باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


خیلی بیسواده که این حرف را زده

جایی که نشسته ، وظیفه اش اکتشافه بعد میگه چیزی برای کشف نداریم ؟🤣
خسته است .
خیال خودشو بقیه را راحت کرده .
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی