۲
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱
کد مطلب : ۱۴۰۱۹۰

۷ مدیر بانکی جدید انتخاب شدند

پس از نظام یافتن دو نهاد بانک مرکزی و وزارت امور اقتتصادی و دارایی ایران، به نظر می رسد تیم سه نفره تصمیم گیری در مورد تعیین مدیران بانکی کشور( مخبر، خاندوزی، صالح آبادی) بلاخره این فراغ بال را پیدا کردند که مدیران ۷ بانک کشور را تعیین کنند.
۷ مدیر بانکی جدید انتخاب شدند
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   بنا بر شنیده‌های این پایگاه خبری ، این تصمیمات تا حد زیادی نهایی شده است و در آستانه صدور حکم قرار دارد. البته در سیستم مدیریتی ایران، هرگز نباید از تغییرات شبانه و دقیقه های پسا نودی غافل شد.



بر اساس این تغییرات محمدرضا فرزین برای مدیریت بانک ملی در نظر گرفته شده است.
فرزین که نقش کلیدی در نوشتن برنامه اقتصادی ابراهیم رئیسی در دوره انتخابات داشت، نامش پیش از این برای نشستن بر کرسی وزارت اقتصاد و بانک مرکزی مطرح شده بود.
وی پیش از این مسئولیت‌هایی مانند وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت احمدی‌نژاد، ریاست صندوق توسعه ملی و مدیرعاملی بانک کارآفرین را اعهده دار بوده است.



بهمن اسکندری نیز که هم اکنون سمت نائب رئیس هیئت مدیره در بانک ملت را عهده دار است، قرار است به زودی به عنوان مدیرعامل دومین بانک مهم دولتی کشور انتخاب شود.
اسکندری از مدیران نسبتاً قدیمی بانک ملت است و حضور در زیرمجموعه‌های این بانک مانند تدبیرگران بهساز ملت و واسپاری ملت، بخشی از سابقه مدیریتی وی محسوب می‌شود.
این مدیر اراکی همچنین در مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق و فولاد آذربایجان نیز حضور داشته است.




در انتقالی نسبتاً عجیب، رضا دولت آبادی مدیرعامل فعلی بانک تجارت قرار است به عنوان مدیرعامل بانک صادرات معرفی شود. صاحب نظران می گویند ایشان اگر در بانک تجارت موفق عمل کرده است، چه لزومی به تغییر وی است و اگر عملکرد ناموفقی داشته است، چرا به مدیریت یک بانک دیگر منصوب می‌شود؟
 



هادی اخلاقی نیز که در حال حاضر قائم مقام مدیرعامل بانک سپه و عضو هیئت مدیره این بانک است، به عنوان مدیرعامل بانک تجارت منصوب خواهد شد تا جای دولت آبادی را بگیرد.
اخلاقی از جمله آکادمیسین‌های بانکی است و دکتری علوم اقتصادی دارد. وی همشهری رئیس‌جمهور است.
پس از استعفای علی رستگار مدیرعامل پیشین بانک ملت در پی رسوایی فیش‌های حقوقی مدیران دولتی ایرانی اخلاقی مدتی جایگزین وی در بانک ملت بود.
 
 


آیت الله ابراهیمی مدیرعامل پیشین بانک انصار نیز به عنوان مدیرعامل بانک سپه تعیین خواهد شد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دانشگاه امام حسین (ع) و صندوق انصار المجاهدین بخشی از نهادهای هستند که وی پیش از این در آنها حضور داشته است.



محمد طالبی دیگر فارغ‌التحصیل دانشگاه امام صادق (ع) است که به عنوان مدیرعامل بانک کشاورزی تعیین شده است.  وی در حال حاضر سمت «دبیرکل» بانک مرکزی را دارا است، با توجه به تحصیلات دینی طالبی، وی مدتی را نیز در شورای فقهی سازمان بورس حضور داشت. عضویت در هیئت امنای موسسه عالی آموزش بانکداری ایران، از جمله دیگر سوابق نامبرده محسوب می‌شود.


برای مدیریت پست بانک نیز شخصی به نام عالی خانی در نظر گرفته شده است، از سابقه و رزومه ایشان، اطلاع چندانی در دست نیست.
وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر از جمله سهامداران این بانک محسوب می‌شوند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


نوش جونشون
تیم ۳ نفره بجای تقسیم غنایم گوسه چشمی به سرمایه نابود شده مردم توو بورس داشته باشند بد نیست
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی