۲
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۱۴۳۱۹۷

تقدیر معاون رئیس جمهوری از پتروشیمی پردیس  

 دومین همایش دوسالانه بومی سازی کاتالیست در صنعت پتروشیمی و پالایش نفت، با حضور جمعی از مدیران و فعالان فناور صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در کیش برگزار و از ۳ محصول کاتالیست ایران‌ساخت رونمایی شد.
تقدیر معاون رئیس جمهوری از پتروشیمی پردیس  
 دکتر وحید محمودی مدیرعامل شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان در این مراسم با تاکید بر نقش مهمی که دانش و فناوری بومی در مسیر توسعه یافتگی ایفا می کند، ادامه داد: در موفقیت کشورهای توسعه یافته، نقش علم و فناوری را بسیار پررنگ می بینیم؛ این دانش و فناوری در شتاب گرفتن حرکت پیشرفت، نقشی اجتناب ناپذیر ایفا می کند. ایران نیز همواره دغدغه توسعه یافتگی داشته است و تلاش کرده‌ایم صاحب صنعت شویم اما در این زمینه چه در سطح حکمرانی، کشوری، بنگاهی و حوزه‌های بخشی اهتمام اندکی داشتیم اما در سال‌های اخیر معاونت علمی و فناوری اقدامات ذی‌قیمتی را انجام داده است و با حمایت از شرکت های دانش بنیان خوشه های فناور صنعتی را ایجاد کرده که به حرکت در مسیر توسعه یافتگی و صاحب صنعت شدن یاری رسانده است.
 وی با اشاره به نقش شرکت‌ها در توسعه یافتگی و صاحب صنعت شدن افزود: یکی از مجموعه هایی که در این مسیر گام نهاده شرکت نفت و گاز سرو است که در این دو دهه، کاتالیست‌ها را به عنوان یکی از محصولات مهم و مورد نیاز صنعت نفت، گاز و پتروشیمی را به تولید رسانده است. خوشبختانه هلدینگ نفت و گاز پارسیان در این همراهی پیشگام بوده و اولین بارگذاری کاتالیست در این مجموعه خوشبختانه نتیجه بخش بود. 
 محمودی با تاکید بر ضرورت استمرار این مسیر ادامه داد: روند حرکتی که توسط نفت و گاز سرو آغاز شده است، نیازمند حمایت و سرمایه گذاری است تا به خودکفایی کامل برسیم.
 دکتر غلامرضا جمشیدی مدیرعامل پتروشیمی پردیس نیز در این مراسم با اشاره به این‌که تولیدات شرکت نفت و گاز سرو زمینه را برای اتکای به تولیدات داخلی فراهم کرده است، ادامه داد: علیرغم همه تلاش هایی که کشورهای غربی برای ضربه زدن به اقتصاد و تولید داخلی داشته اند، کشور ما با بومی سازی خیلی از نیازمندی های فناورانه خود به جایگاهی دست پیدا کرده که غربی ها نتوانند چرخ حرکت پتروشیمی‌ها و صنایع نفتی را متوقف کنند.
 وی افزود: با دانشی که در شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله نفت و گاز سرو به دست آمده، ایران در مسیر پیشتازی تولید کاتالیست قرار گرفته و اکنون از ظرفیت عرضه به دنیا و همکاری در این عرصه برخورداریم.
 در این مراسم از مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس برای توجه علمی و اعتماد به توانمندی محققین و فناوران ایرانی و تداوم بهره برداری از کاتالیست های ایرانی در زنجیره تولید اوره و آمونیاک با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.
 مجتمع پتروشیمی پردیس با بهره برداری از 3 واحد آمونیاک به ظرفیت 3 میلیون تن نقش مهمی در تامین کود منطقه ایفا می کند و با گذشت از 3 سال از بارگذاری کاتالیست رفرمینگ اولیه، کاتالیست های شیفت دما بالا و دما پایین را با موفقیت بارگذاری کرده است و به پاس این اعتماد مورد تقدیر قرار گرفت.
 در متن پیام محمدحسین بهشتی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خطاب به دکتر جمشیدی آمده است: اقتصاد دانش بنیان و مقاومتی از اولویت های اصلی رشد و توسعه همه جانبه کشور بوده که به لطف الهی توفیق خدمت به نوآوران و تولیدکنددگان محصولات فناورانه ایران ساخت در این عرصه برای نیل به اهداف عالیه نظام به ما ارزانی داده شده است. شرکت های دانش بنیان و فناور به عنوان قوای محرکه تحقیق و نوآوری نقشی بی بدیل در راستای توسعه صنعتی و اشتغال پایدار کشور ایفا می کنند.
 بهشتی در بخش دیگری از پیام خود آورده است: بدینوسیله از زحمات و مساعی ارزشمند شما برای توجه علمی و اعتماد و باور قلبی به توانمندی های محققین و فناوران این مرز و بوم و تداوم بهره برداری از کاتالیست های مختلف زنجیره تولید اوره و آمونیاک تولیدی شرکت نفت و گاز سرو، که نمونه عینی پیشرفت میهن عزیزمان در حوزه محصولات فناورانه ایران ساخت بوده است، تقدیر و تشکر به عمل می آید.
 شرکت دانش‌بنیان نفت و گاز سرو از 2 دهه گذشته با حرکت در مسیر پژوهش، تولید و توسعه فناوری کاتالیست‌های ایران‌ساخت توانسته است ضمن تامین نیاز صنایع نفت،گاز و پتروشیمی کشور، با صادرات این محصول راهبردی زمینه را برای ارزآوری، اشتغال و خلق ارزش افزوده، ایران را به عنوان یکی از معدود کشورهای توانمند این حوزه به جهان معرفی کند.
 در دومین همایش دوسالانه بومی سازی کاتالیست در صنعت پتروشیمی و پالایش با حضور سرپرست معاونت نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری، مدیران صنایع پتروشیمی، از 3 کاتالیست ایران‌ساخت رونمایی شد. در این رویداد نسل جدید کاتالیست‌های سنتز متانول، پری ریفرمینگ، فرمالدهید تولید شده توسط شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو، به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی می‌رسد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


عجب عکس زیبایی گذاشتی نفت ما خوب بود.احسنت
بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای