۵
۹
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۱۴۳۳۰۷
مدیرعامل نفت و گاز پارسیان در گفتگو با نفت ما:

سیاست های سلبی در حوزه قیمت گاز برای آینده کشور خطرناک است/ تعیین قیمت منطقی گاز در انتظار جلسه هفته آینده 

محمودی گفت :ما پیشنهاد داده ایم که فرمول تعیین قیمت خوراک تغییر یاید. بر اساس فرمول سال ۹۵ ، ۴ هاب بین المللی از جمله ۲ هاب اروپایی تعیین کننده قیمت خوراک بودند.
سیاست های سلبی در حوزه قیمت گاز برای آینده کشور خطرناک است/ تعیین قیمت منطقی گاز در انتظار جلسه هفته آینده 
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   وحید محمودی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارسیان در حاشیه مجمع سالانه این شرکت در گفت و گو با " نفت ما " در خصوص ضرورت ورود دولت به تعیین قیمت منطقی گاز گفت:"در روزهای اخیر گروهای مختلف از جمله گروه پتروشیمی، اوره، ساتا، متانول سازها، سازمان بورس و ... نامه هایی را مبنی بر ضرورت تعیین قیمت منطقی گاز به آقای مخبر ارسال کرده اند، ما نیز حضوری برای آقای مخبر و مجموعه دولت توضیح داده ایم که صنعت پتروشیمی صنعت ارز آور و ثروت ساز این کشور است، سرمایه، اشتغال، رونق بورس و توسعه اقتصادی تماما به عملکرد و موفقیت پتروشیمی ها بستگی دارد، با قیمت گازی که دولت تعیین کرده، ورشکستگی و ضرر و زیان غیرقابل جبرانی در انتظار آینده کشور است. 
وی افزود: دولت به این دلیل قیمت گاز خوراک را بیش از ۵ برابر افزایش داده که بتواند بودجه ۱۴۰۱ به ویژه در بخش یارانه های نقدی را تامین مالی کند، این سیاست های سلبی کوتاه مدت خطرناک است. بار اقتصاد و ارز کشور در سال‌های تحریم و دوران پرفشار کشور بر عهده پتروشیمی ها بوده، دولت باید به این سوال پاسخ دهد که اگر این صنعت و بخش های مختلف آن به دلیل قیمت خوراک  بخوابد، تکلیف اقتصاد و معیشت مردم و ارزآوری و بورس چیست؟
ما پیشنهاد داده ایم که فرمول تعیین قیمت خوراک تغییر یاید. بر اساس فرمول سال ۹۵ ، ۴ هاب بین المللی از جمله ۲ هاب اروپایی تعیین کننده قیمت خوراک بودند، اولا دو هاب اروپایی تعیین کننده قیمت گاز خانگی هستند، دوما به دلیل اختلافات روسیه و اروپا قیمت گاز سرسام آور افزایش پیدا کرده، دولت می بایست این دو هاب را از تعیین قیمت خوراک حذف کند. قرار است هفته آینده جلسه ای با حضور وزیر نفت، رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون اول رییس جمهور برای رایزنی در خصوص تعیین قیمت گاز برگزار شود".
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


امیدارم این جلسات فایده داشته باشه
به به رفیق و یار غار و گرمابه .......... جان.دیگر آخر حکومت شماست تا الان هم زیادی موندی
لیاقت انسان ها با حرفایشان مشخص است.
درود بر پروفسور علم اقتصاد.
باقری
درمدت ۹ ماه دولت نرخ گاز صنایع را ۷۰۰درصد افزایش داده نصف تولیدی ها تعطیل شدن این یعنی تحقق شعار حمایت از تولید دولت میخواد به هر قیمتی خودشو سرپا نگهداره به هر قیمتی
سیاست های زمان ختلان و زنگنه،دوستانتان خوب بود ولی حالا که مهندس اوجی و شاهمیرزایی آمده بد شده؟
جای اوجی بودم این آقای ....................... را ثانیه ایی نگه نمیداشتم دوست و یار خ. و ز............و ب.........
اوجی و مخبر و این دولت فقط فکر منفعت خود هست تا نابودی کامل صنعت.
آقای مح.....شما چرا تا کنون مانده اید؟بدلیل کدام دانش؟فقط بخاطر هم دانشگاهی بودن با آقای فلانی در اروپا.؟
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی