۴۲
۱۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۱۴۵۶۶۳
کاهش بیکاری در منطقه ابوالفارس سرعت گرفت؛

عضو کمیسیون انرژی: پتروپالایشگاه ابوالفارس میزان جرم و بیکاری منطقه را کاهش داده است

مراسم روز کارگر و تجلیل از کارگران پروژه در حال ساخت پترو پالایش ابوالفارس در محل این مجتمع با حضور دکتر مهدی حبیبی خراسانی مدیرعامل شرکت، هرمز بهاروند، فرماندار رامهرمز، ابراهیم متینیان نماینده حوزه های انتخابیه رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی، مهدی رفیقدوست فرمانده سپاه شهرستان رامهرمز، محمود دشت بزرگ، مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان، سایر مسوولان محلی، کارگران و کارکنان پتروپالایش ابوالفارس و اصحاب رسانه برگزار شد.
عضو کمیسیون انرژی: پتروپالایشگاه ابوالفارس میزان جرم و بیکاری منطقه را کاهش داده است
آماده تسهیل شرایط و برداشتن موانع بر سر راه اجرای پتروپالایش ابوالفارس هستیم

به گزارش خبرنگار اعزامی نفت ما از ابوالفارس ،بهاروند، فرماندار رامهرز با اشاره به اینکه با بهره برداری از پتروپالایشگاه ابوالفارس این مجتمع یکی از بزرگترین مجموعه های صنعتی استان خوزستان خواهد بود، از زحمات دکتر حبیبی خراسانی مدیر عامل شرکت تشکر نمود.
به گزارش نفت ما،  وی با اعلام رضایت از اینکه وعده های این سرمایه گذار تاکنون تحقق پیدا کرده، ابراز امیدواری کرد که برکات این پروژه افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: با بهره برداری از پروژه پتروپالایشگاه ابوالفارس چهره منطقه در ابعاد مختلف تغییر پیدا خواهد کرد و مهمتر از همه وضعیت اشتغال مردم منطقه است و در کنار آن پیشرفت در زمینه های بهداشت و درمان، آموزش و امنیت به دست خواهد آمد. 
فرماندار رامهرمز با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۱۰۰ نفر نیروی بومی در این پروژه مشغول به کار هستند ابراز امیدواری نمود که اشتغال هزار نفری در آینده نزدیک با نصب مخازن و شروع کار عملیاتی و فنی پروژه افزایش یافته و تغییر جدی مشاهده شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از آسیبهای اجتماعی منطقه بیکاری بوده است، اظهار داشت: پروژه پتروپالایشگاه زمینه اشتغالزایی خوبی فراهم کرده و منجر به آن شده که مشاغل کاذب به حاشیه برود. 
بهاروند با اعلام آمادگی فرمانداری برای تسهیل شرایط و برداشتن موانع ابراز امیداری کرد که پروژه در زمان اعلام شده به بهره برداری برسد تا وعده های متولیان پروژه هرچه زودتر تحقق یابد.

پتروپالایشگاه ابوالفارس، منجر به اشتغال زایی و درآمدزایی ارزی خواهد شد

متینیان، نماینده حوزه های انتخابیه رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی، در ابتدای سخنان خود با اشاره به نصب بنرهای تصاویر شهدای ابوالفارس در سردر ورودی مجتمع پتروپالایشگاه ابوالفارس افزود: همانگونه که حضور این عزیزان در جبهه های جنگ باعث آسایش و امنیت مردم شد، امروز هم ساخت پتروپالایشگاه ابوالفارس توسط کارگران یک کار جهادی و با هدف سربلندی در برابر دشمنان است که باعث چرخیدن چرخ اقتصاد کشور می شود تا آسوده خاطر زندگی کنیم.
نماینده حوزه های انتخابیه رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد که بین جرم و اشتغال رابطه مستقیمی وجود دارد و از زمانی که این پروژه کلنگ خوره تاکنون باعث شده که میزان بیکاری و جرم در منطقه کاهش پیدا کند. 
وی افزود: از زمانی که به افتخار نمایندگی مردم حوزه های انتخابیه رامهرمز و رامشیر در دوره یازدهم مجلس نائل شدم، یکی از اهداف و برنامه هایم ایجاد اشتغال آبرومندانه که تورم کمتر احساس شود و کمک به کاهش جرم با استفاده از ظرفیتهای خود منطقه بوده است. لذا پروژه پتروپالایش ابوالفارس و دو پروژه فولادی دیگر در حال ساخت در منطقه، به این هدف کمک کرده اند. در هر حال، ریل گذاری زیرساخت اقتصادی شهرستانهای رامهرمز و رامشیر با پروژه نگهداشت نفت در منطقه بواسطه پتروپالایشگاه ابوالفارس و پروژه های فولادی در حال انجام است و در این زمینه افتخار می کنم که 1200 میلیارد تومان صرف پست برق و زیرساخت شرکتهای فوق هزینه شده است. 
متینیان با اشاره به اینکه جاده مواصلاتی ابوالفارس از حالت روستایی به جاده اصلی ارتقا یافته، تصریح کرد که تعریض و آسفالت آن در بودجه 1401 مصوب شده و اجرایی خواهد شد. 
 عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با فرمان مقام معظم رهبری و تلاش همکاران در مجلس بویژه در کمیسیون انرژی، کمک کرده ایم که خام فروشی را ممنوع کنیم و نفت را به فرآورده های باارزش تبدیل و صادر کرده و با تحریمها مبارزه کنیم. امری که در پتروپالایشگاه ابوالفارس قابل مشاهده است.
نماینده حوزه های انتخابیه رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پروژه هایی همچون پتروپالایشگاه ابوالفارس، اشتغال زایی و درآمدزایی ارزی در بر دارد، از دکتر حبیبی خراسانی تشکر نمود که زمینه اشتغالزایی را فراهم کرده است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا پایان اردیبهشت ماه جاری، نصب مخازن انجام شده و پروژه به حالت عملیاتی دربیاید و با بهره برداری از آن شاهد توسعه ابوالفارس باشیم.

تضمین تامین برق پتروپالایشگاه ابوالفارس

دشت بزرگ، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان نیز در سخنان کوتاهی موفقیت پروژه را تبریک گفت و افزود: فراهم سازی زیرساخت در مسیر پیشرفت پروژه تاثیرگذار است و از مذاکره برای تضمین و تامین برق پتروپالایشگاه ابوالفارس خبر داد.
 مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان ابراز امیدواری کرد که با بهره برداری از این پروژه، شاهد اشتغال بیشتری باشیم. 

ایجاد امنیت، پیش شرط ساخت و بهره برداری از پتروپالایشگاه ابوالفارس است

رفیقدوست، فرمانده سپاه رامهرمز اعلام کرد که ساخت این پتروپالایشگاه، با توجه به اشتغالزایی خود سبب خیر و برکت برای منطقه محروم ابوالفارس و ۲۳ روستای این بخش شده است. 
وی با تقدیر از دکتر حبیبی خراسانی و مجموعه سرمایه گذار در این پروژه، تاکید کرد که مردم ولی نعمت ما هستند و همه مسوولان باید به مردم خدمت کنند و اجرای این پروژه در نوع خود یک نوع مردم داری و خدمت به خلق است. 
فرمانده سپاه رامهرمز، تامین امنیت پروژه پتروپالایشگاه ابوالفارس را به عنوان پیش شرط سرمایه گذاری از وظایف مسوولان و مردم منطقه اعلام کرد. هرجا امنیت باشد سرمایه گذار هم همانجا می رود. باید امنیت و آرامش ایجاد کنیم تا سرمایه گذار به منطقه بیاید و مضافا با ساخت و بهره برداری، پتروپالایشگاه ابوالفارس در مدار تولید پایدار قرار بگیرد.

بهره برداری از پتروپالایشگاه ابوالفارس، شعار رهبری در تولید و اشتغال را عینیت خواهد بخشید

دکتر حبیبی خراسانی، مدیرعامل شرکت پتروپالایشگاه  ابوالفارس در ابتدای سخنان خود با تشکر از مسوولان حاضر و کارکنان مجتمع و تبریک روز کارگر، اظهار داشت: منطقه ابوالفارس یکی از محروم ترین مناطق کشور با ذخایر غنی نفتی است و مردم این منطقه استحقاق بیشتر از اینها را دارند.
وی با اشاره به اینکه از زمان کلنگ زنی پروژه در شهریور 1399، افتخار خدمتگزاری به مردم ابوالفارس را داشته است افزود: آقای متینیان نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی مردانه برای استمرار فعالیت پروژه ایستادگی نمود و فرماندار رامهرمز هم مایه دلگرمی و آرامش و سرعت دهی به کار بوده است.
حبیبی خراسانی با اعلام آمادگی نسبت به جذب نیروهای جدید در شرکت با توجه به تعهد استانداری ادامه داد که با شروع نصب مخازن این امر محقق خواهد شد تا فاز 1 پروژه هر چه زودتر به بهره برداری برسد. 
وی یکی از دلایل فازبندی پروژه در سه فاز را حفظ نیروی انسانی شاغل در آن برشمرد و ابراز امیدواری نمود که بتواند به عنوان یک الگو مورد استفاده قرار بگیرد.
مدیرعامل پتروپالایشگاه ابوالفارس با اشاره به اینکه وبسایت این شرکت در خارج از کشور مورد رصد قرار می گیرد و نشان از اهمیت این پروژه ملی دارد، تصریح کرد: سرمایه ما از بخش خصوصی بوده و از جنس مردم هستیم و از جایی وام و تسهیلات نگرفته و نخواهیم گرفت. 
حبیبی خراسانی ابراز امیدواری کرد که با کمک کارکنان و حمایت دولت مردمی موانع سرمایه گذاری برداشته شود و پتروپالایشگاه ابوالفارس در موعد مقرر به بهره برداری برسد تا در تحقق شعار و تاکید مقام معظم رهبری در تولید و اشتغال، سربلند شویم.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


کریم رضابی
درودخدابرمردان دلسوزاین جامعه
خداوندهرآن چه راخواهی ب تو دهد
مستدام باشید❤
ایران کشوری ثروتمند است و اما مدیران نالایق دارد که کشور عقب مانده است
به امید پیشرفتهای روز افزون
منصور حسینی
انشالله با راه اندازی و بهره برداری پروژه شاهد اشتغال جوانان منطقه و رونق کسب و کارها و آینده ای روشن باشیم.
خدا پشت و پناهتان
تشکر از زحمات بی دریغ مسئولان پروژه
عالی بود.درود بر شما
عزیزپاریاب
درودبرشما. ان سالله همیشه موفق باشید
مهدی پرمر
درود خدا بر بنیانگذار پتروپالایش بین الملی ابولفارس خداوندهمیشه پشت وپناهتان
رسول سجادی
باشد که ساخت این پتروپالایشگاه در آن منطقه، امیدها را زنده و رویاها را محقق کند
رسول سجادی
باشد که ساخت این پتروپالایشگاه در آن منطقه، امیدها را زنده و رویاها را محقق کند
مریم بای پور
درود بر افتخار آفرینان سرزمینم. پاینده باشید.
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی