۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۱۴۵۸۴۹

افزایش تولید روزانه نفت اوپک به ۱۵۳ هزار بشکه

تولید نفت خام سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بر اساس تازه‌ترین گزارش این سازمان در ماه مه (اردیبهشت‌ماه - خردادماه) با افزایش ۱۵۳ هزار بشکه‌ای از ۲۸ میلیون بشکه در روز گذشت.
افزایش تولید روزانه نفت اوپک به ۱۵۳ هزار بشکه
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "، گزارش ماه آوریل اوپک نشان می‌دهد ۱۳ عضو این سازمان بر اساس گزارش منابع ثانویه در ماه آوریل، ۲۸ میلیون و ۶۴۸ هزار بشکه نفت خام تولید کردند که ۱۵۳ هزار بشکه بیشتر از ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه ماه مارس بوده است.
بر اساس گزارش ماه مه اوپک، عربستان با تولید روزانه ۱۰ میلیون و ۳۴۶ هزار بشکه، عراق با تولید روزانه ۴ میلیون و ۴۰۵ هزار بشکه و امارات با تولید روزانه ۳ میلیون و ۱۵ هزار بشکه، تولیدکنندگان بزرگ اوپک هستند.
ایران در ماه آوریل ۲ میلیون و ۵۶۴ هزار بشکه نفت خام تولید کرده که ۱۶ هزار بشکه بیشتر از ماه مارس بوده است.



کاهش بیش از ۶ دلاری قیمت نفت خام سنگین ایران

قیمت نفت خام سنگین ایران بر اساس تازه‌ترین گزارش اوپک، در ماه آوریل نسبت به ماه مارس ۶ دلار و ۱۲ سنت برابر با ۵.۴ درصد افزایش یافته است. قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه آوریل ۱۰۶ دلار و ۲۸ سنت ثبت شد، در حالی که این رقم در ماه مارس ۱۱۲ دلار و ۴۰ سنت برای هر بشکه بود.
قیمت سبد نفتی اوپک هم در ماه آوریل با کاهش ۶.۹ درصدی، به ۱۰۵ دلار و ۶۴ سنت برای هر بشکه رسید که ۷  دلار و ۸۴ سنت کمتر از ماه مارس بوده است.
میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران در سال ۲۰۲۱ برابر با  ۶۰ دلار و ۷۵ سنت و در سال ۲۰۲۲  برابر با ۹۹ دلار و ۶۳ سنت بوده است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی