۴
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۱۴۶۳۵۳
دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی خطاب به متانول سازها:

مطالبه گر باشید وگرنه حاکمیت کاری برایتان نخواهد کرد/ به ترکیه گاز ۲۰ سنت می فروشند به پتروشیمی ها ۳۵ سنت!

دکتر احمد مهدوی، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در چهارمین سمینار متانول کشور اظهار داشت؛ شما متانول سازان باید مطالبه گر باشید وگرنه حاکمیت کاری برایتان نخواهد کرد.
احمد مهدوی
احمد مهدوی
دکتر احمد مهدوی، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در چهارمین سمینار متانول کشور اظهار داشت؛  
شما متانول سازان باید مطالبه گر باشید وگرنه حاکمیت کاری برایتان نخواهد کرد. 
به گزارش خبرنگار اعزامی نفت ما، وی در خصوص ارزش صادراتی متانول کشور گفت؛ متانول از نظر وزنی ۳۱ درصد و ارزش ۱۸ درصد صادرات محصولات پتروشیمی را تشکیل می دهد. 
مهدوی ادامه که صنعت متانول کشور از قطعی گاز و افزایش قیمت خوراک رنج می برد و به هیچ وجه ارزان نیست و افزایش این قیمت نه تنها باعث ابهام در توسعه پروژه های متانول بلکه باعث توقف واحدهای فعال خواهد شد. به عنوان مثال با قیمت ۳۶ سنتی گاز در هر متر مکعب هزینه هر تن متانول ۳۴۰ دلار است که هزینه سربه سر بوده و سودی نخواهد داشت. چرا باید گاز صادراتی به ترکیه هر متر مکعب ۲۰ سنت باشد منتها گاز تحویلی به صنعت پتروشیمی که ارزش افزوده و اشتغالزایی دارد ۳۵ سنت باشد.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ادامه داد؛ هدف این سمینار باید مطالبه گری مشکلات متانول کشور باشد و باید به جایگاهی برسیم که با توجه به افزایش تولیدات کشور قیمتگذار این محصول در دنیا باشیم. دولت باید به تعهدات خود در جبران خسارت متانول سازان که خوراکشان در فصل زمستان قطع شده اقدام کند و هاب اروپا را طبق مصوبه مجلس از قیمتگذاری گاز خارج کند و فقط هاب هنری هاب آمریکا را ملاک قرار دهد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی