۷
۴
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲
کد مطلب : ۱۴۸۱۰۰
موضوعات مطرح شده در صحن علنی مجلس؛

سهم خواهی است یا حفظ منافع ملی!

با توجه به هزینه های چند میلیارد تومانی برخی نمایندگان مجلس برای ورود به دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، این سوال در رسانه ها مطرح شد که این هزینه ها چگونه جبران می شود. فساد در مجلس شورای اسلامی موضوعی نیست که تعجب شدید ناظران این حوزه را در پی داشته باشد.
نمایندگان مجلس
نمایندگان مجلس
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،دستگیری نمایندگانی مانند محمدعلی پورمختار، فریدون احمدی و محمد عزیزی در فضای رسانه ای کشور بازتاب زیادی داشت.
حتی به گفته سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس یکی از نمایندگان معتاد تزریقی بود و گاهاً او را بی حال در گوشه ای از شهر می یافتند، اما او تا آخر دوره نمایندگی نیز به کار خود ادامه یافت، دلیل این امر را می توان در مصونیت قضایی نمایندگان جستجو کرد.
همچنین دستگیری برادر یک نماینده خانم به جرم کلاهبرداری و فرزند یکی از نمایندگان فعال در حوزه خودروسازی، نمایانگر آسیب های است که در این حوزه امکان بروز و ظهور دارد.
با این همه، سوال برخی فعالان اقتصادی و تولید کنندگان این بوده که تکلیف نمایندگانی که به انحاء مختلف از موقعیت خود سوء استفاده می کنند و عملاً تامین کننده منافع حلقه های مافیایی اقتصاد هستند چه می شود؟!
 
 
پتروشیمی اتحاد چند نماینده و مافیا

صنعت پتروشیمی نقشی کلیدی در تامین ارز مورد نیاز کشور بر عهده دارد.
هر گونه بروز فساد در این صنعت، می تواند آثاری بسیار فراتر از خود این صنعت بر جای بگذارد.
در روزهای اخیر گزارشات متعددی به این رسانه رسیده است که برخی حلقه های دلالی و سودجویی توانسته اند با جذب چند نماینده خاص، به دولت فشار بیاورند تا منافع آنها را در اولویت قرار دهد.
چنین موضوعاتی می‌تواند با وارد آوردن ضربه اساسی به تولید، تکانه های اقتصادی قابل توجهی در کشور ایجاد کند.
هیئت نظارت بر نمایندگان و نهادهای نظارتی می توانند با طرح پرسش از چنین نمایندگانی، عملکرد آنها را در بستر منافع ملی مورد واکاوی قرار دهند.
اوره از جمله محصولات و مواد مادر صنعتی در کشور محسوب می‌شود که در تولید کود شیمیایی و کشاورزی به کار می رود.
علاوه بر این صنایعی مانند، صنایع دارویی، رزین، پلیمر، نظامی، ساخت چسب، دخانیات، آرایشی، بهداشتی و دهها صنعت دیگر نیز از این ماده حیاتی استفاده می کنند.
از این رو هر گونه دستکاری در قیمت این ماده به نفع دلالان می تواند اثرات مخربی بر کلیه صنایع پایین دستی و زنجیره ای تولید برجای بگذارد.
با توجه به اینکه این مجلس انقلابی خوانده می شود، بسیار طبیعی است که مردم و در صدر آنها تولید کنندگان انتظار داشته باشند، نظارت بر اعمال نمایندگان در آن با شدت و حدت بیشتری اعمال شود.
یک نماینده آلوده به فساد می تواند با سودجویی های خود، زحمات دیگر نمایندگان را نیز نقش برآب کند.
سختگیری مجلس در چنین مواردی می‌تواند اعتماد زا باشد و به مردم اطمینان بدهد که قرار نیست مماشاتی با فساد، انحراف و رانت‌زایی صورت بگیرد.
با توجه به تلاش های مجدانه رئیس قوه قضائیه و حساسیت ایشان به موضوع فساد، نفت ما صمیمانه امید دارد که اینگونه سرنخ ها زیر ذربین نهادهای مسئول قرار گیرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


منظورتان ....... و ......... است؟
اره منظورشون ن... و ر.... است
bn
متاسفانه درشازندمدیرمالی ومدیرعامل ومدیرعامل گروه توسعه ومعاونش ویکی ازمعاونین بانک ملی ویک نماینده مجلس درصددبباددادن دستاوردهای مثبت پتروشیمی هستندوخالی کردن حسابهای بانکی وانبارهای مواداولیه ومحصول وخریدهای شخصی ازپول شرکت ازاهداف انهاست وباظاهرسازی سعی درموجه وکارامدنشان دادن خوددارندقوه قضاییه وبانک ملی ووزارت اقتصادبایدبدادشازندبرسندفردادیراست
مرتضي
با سلام
يكي از نماينده هايي كه حتما بايد بهش توجه ويژه شود جناب آقاي م ا يكي از نماينده هاي استان بوشهر هست كه فقط كارش قالب كردن فك و فاميل خودش در شركت هاست. متاسفانه ايشان مواقعي كه كه به حوزه خود برمي گردد با يگاني از خودروهاي سپاه همراهي و اسكورت مي شود. ايشان يكي از بستگان خود را به نام د….ي را به يكي از پتروشيمي هاي عسلويه به نام كيمياي خاورميانه تحميل كرد كه به فردي بي تجربه بود و در بازده زماني كوتاهي كه مدير عامل بود تا قبل از اخراجش هزينه هاي زيادي را به اين پتروشيمي تحميل نمود.هر ريالي كه به اين نماينده پرداخت مي شه حرام هست چون فقط به فكر بستگان خود و افرادي كه به او راي داده اند مي باشد.تا حالا هيچ ديده نشده كه اين نماينده در صحن مجلس كلامي را از دفاع مردم حوزه خود به زبان آورد.
بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای