۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۱۴۸۹۹۱

آمادگی اِنی برای حل مشکل گازی روسیه و اتریش

شرکت انرژی «اِنی» (ENI) ایتالیا آماده است تا با پرداخت ۲۰ میلیون یورو تضمین انتقال گاز روسیه به اتریش، به توقف انتقال این گاز که حجم قابل توجه آن به ایتالیا منتقل می‌شود پایان دهد.
آمادگی اِنی برای حل مشکل گازی روسیه و اتریش
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، شرکت اِنی اعلام کرده است توقف انتقال گاز روسیه به اتریش منشا مناقشات جغرافیای سیاسی ندارد و تنها مساله مالی مطرح است.
توقف انتقال گاز روسیه به اتریش پس از آن صورت گرفت که شرکت گاز پروم روسیه اعلام کرد بر اساس قوانین از اول اکتبر (۹ مهر) فاکتور تضمین انتقال گاز به اتریش را تنها به روبل می‌تواند پرداخت کند. حال شرکت ایتالیایی اعلام کرده می تواند مساله این فاکتور را به جای گازپروم حل و فصل کند.
شرکت گازپروم روز شنبه اعلام کرده بود به دلیل «عدم امکان انتقال گاز» از طریق اتریش، نمی‌تواند به ایتالیا گاز برساند.
بر اساس بیانیه گازپروم در کانال تلگرامی این شرکت، جریان گاز از طریق اتریش به دلیل امتناع اپراتور اتریشی از تایید جایگزین‌های ترانزیت متوقف شد. این شرکت همچنین اعلام کرده بود گازپروم به همراه خریداران ایتالیایی در حال کار بر روی راه حلی برای این مشکل است.
به گزارش رادیو فرانسه، ایتالیا بخش اعظم گاز صادراتی روسیه را از خط لوله‌ای که از اوکراین و اتریش می گذرد، دریافت می کند. از زمان جنگ اوکراین، تحویل گاز به ایتالیا به شدت کاهش یافته و همین مساله این کشور را به رایزنی با سایر کشورها به ویژه کشورهای آفریقایی برای دستیابی به منابع جدید واداشته است.
مسئولان ایتالیایی اطمینان می‌دهند که می‌توانند تا پیش از زمستان به اهداف خود در تکمیل ذخایر انرژی دست پیدا کند. این کشور می گوید نمی‌تواند تا پیش از سال ۲۰۲۴ از گاز روسیه صرف‌نظر کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی