۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۱۴۹۹۹۴
وزیر نفت خبر داد:

تفاهم‌نامه‌ ۴۰میلیارد دلاری با «گس پروم»

وزیر نفت گفت: سواپ فرآورده‌ها را آغاز کرده‌ایم و بحث سواپ گازی را هم دنبال می‌کنیم و امیدواریم در زمستان امسال عملیاتی شود.
تفاهم‌نامه‌ ۴۰میلیارد دلاری با «گس پروم»
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، جواد اوجی» در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت به خبرنگاران گفت: تفاهم‌نامه‌ای نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار با شرکت «گس پروم» امضا کرده‌ایم که یکی از شرکت‌های بزرگ دنیاست.
وی افزود: همچنین توسعه میادین و خطوط انتقال صادرات گاز را در دستور کار داریم که در این خصوص با روسیه قراردادی در حدود ۴ میلیارد دلار بسته شده است.
وزیر نفت با اشاره به احداث مجتمع‌های ال ان جی در کشور اظهار داشت: با داشتن ذخایر نزدیک به ۳۴ هزار میلیارد مترمکعب یا تریلیون مترمکعب، درست نبود که ال ان جی نداشته باشیم.
اوجی افزود: خوشبختانه با تفاهم‌نامه و توافقاتی که با شرکت «گس پروم» منعقد شده، همه اینها را در دستور کار داریم و با جدیت در دست پیگیری است.
وی تصریح کرد: سواپ فرآورده‌ها را آغاز کرده‌ایم و بحث سواپ گازی را هم دنبال می‌کنیم و امیدواریم در زمستان امسال عملیاتی شود.
وزیر نفت با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای توسعه سرمایه‌گذاری خارجی خاطر نشان کرد: امروز شرکت‌های بزرگ روسی اعم از شرکت zn وستوک و از همه مهم‌تر شرکت گس پروم در کشور ما سرمایه‌گذاری می‌کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


شركت گاز پروم هست
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی