۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۱۵۲۱۷۴

کاهش صادرات نفت عربستان به کمترین رقم

صادرات نفت خام عربستان حدود ۶.۳ درصد در ماه نوامبر کاهش یافت و به ۷.۲۸ میلیون بشکه در روز رسید، یعنی پایین‌ترین رقم طی ۵ ماه قبل‌از آن.
کاهش صادرات نفت عربستان به کمترین رقم
به گزارش نفت ما ، اطلاعات سازمان مشترک آمار عربستان (جودی) نشان می‌دهد صادرات نفت خام این کشور در ماه نوامبر به پایین‌ترین رقم طی 5 ماه قبل‌از آن رسیده و تولید در عربستان هم کاهش یافته است. صادرات نفت خام عربستان حدود 6.3 درصد در ماه نوامبر کاهش یافت و به 7.28 میلیون بشکه در روز رسید. عربستان در ماه اکتبر 7.77 میلیون بشکه در روز صادر کرده بود. این اولین کاهش صادرات عربستان طی 6 ماه گذشته است.
 تولید نفت بزرگ‌ترین صادرکننده نفت خام دنیا تا 10.47 میلیون بشکه در روز در ماه نوامبر کاهش یافت، درحالی‌که در ماه قبل از آن برابر با 10.96 میلیون بشکه در روز بود.
 پالایش نفت داخلی عربستان هم 19 هزار بشکه در روز در نوامبر پایین آمده و به 2.66 میلیون بشکه در روز رسیده است.
 تولید نفت اوپک علی‌رغم توافق ائتلاف اوپک پلاس برای کاهش تولید جهت حمایت از بازار، در ماه دسامبر افزایش یافت. ائتلاف اوپک پلاس که از سازمان کشورهای تولیدکننده نفت و متحدانش از جمله روسیه تشکیل می‌شود، در ماه گذشته میلادی تصمیم گرفت 2 میلیون بشکه در روز از تولید خود را کاهش دهد.
 تقاضای نفت در چین حدود 1 میلیون بشکه در روز در ماه نوامبر نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافت و به 15.41 میلیون بشکه در روز رسید، یعنی بالاترین رقم از فوریه.
 اوپک در روز سه‌شنبه اعلام کرد تقاضای نفت در چین در سال جاری میلادی به‌خاطر برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی و تسریع رشد اقتصاد این کشور افزایش خواهد یافت، بنابراین دورنمای اقتصاد دنیا در 2023 مثبت خواهد بود.
 شرکت آرامکوی عربستان در حال برگزاری مذاکراتی جهت سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی با شرکت‌های چینی است
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی