۲
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۱۵۲۵۹۸
ثبت افتخاری دیگر در کلکسیون افتخارات شرکت جندی شاپور:

موزه تاریخ تجارت جندی شاپور؛ تنها موزه ایرانی در رنکینگ جهانی

با وجود بیش از ۳۵ هزار موزه در سطح جهان برای نخستین بار یک موزه از کشورمان در رنکینگ جهانی موزه ها جای پای ایران را بین موزه های مطرح جهان باز کرد.
موزه تاریخ تجارت جندی شاپور؛ تنها موزه ایرانی در رنکینگ جهانی
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما" در حالی یک موزه ایرانی توانست به رنکینگ جهانی موزه ها ورود کند که جایگاه نخست این رنکینگ در اختیار موزه لوور فرانسه،دوم موزه ملی چین ، سوم موزه بریتانیا، چهارم موزه هنر مترو پولیتن  آمریکا و جایگاه پنجم نیز در اختیار گالری ملی انگلستان است .
موزه تاریخ تجارت جندی شاپور مستقر در شیراز، در رنکینگ 318 ، Museum world ranking موزه های برتر جهانی در سال 2022 قرار گرفته و افتخار آفرینی دیگری برای کشور در برداشته است.  
موزه تاریخ تجارت جندی شاپور به عنوان تنها نماینده موزه های ایران از بین 700 موزه موجود در سرتاسر کشور در این رنکینگ شرکت کرده و موفق به کسب رتبه شده است.
نقش حمایتی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در به ثمر رسیدن این موفقیت حایز اهمیت است و امید آن می رود که این حمایت منجر به حضور قوی تر موزه های ایرانی در رنکینگ بین المللی گردد.
شایان ذکر است که موزه تاریخ تجارت جندی شاپور در 25 آگوست 2022، در جشنواره AVICOM که در شهر پراگ برگزار شد، توانست جایزه برنز این جشنواره را در بخش فیلم کوتاه به دست آورد.  
موزه تاریخ تجارت جندی شاپور تاکنون لوحها و عناوین تقدیر در سطح بین المللی، منطقه ای و داخلی کسب کرده است که برخی از آنها عبارتند از:  
1-کسب مقام موزه برگزیده در شاخص های “نگهداری و حفاظت” و ” اعمال استانداردهای فنی و توسعه فیزیکی" در سال 1401 از ICOM  -شورای بین المللی موزه ها(ایکوم تنها سازمان تخصصی موزه‌ای و موزه‌داران در سطح جهانی است که به ارتقاء و محافظت از میراث‌های طبیعی و فرهنگی کنونی و گذشته، محسوس و نامحسوس، می‌پردازد). 
2-کسب رتبه دوم در شاخص اعمال استانداردهای فیزیکی1400 توسط ایکوم 
2- کسب مقام برتر در شاخص نگهداری و حفاظت1399  
3- کسب مقام برتر در شاخص نگهداری و حفاظت1397 
4- کسب عنوان مرمتگر برتر توسط سرکار خانم سحر فروزان پور مدیر موزه1398 
موزه تاریخ تجارت جندی شاپور در سال 1397 با اخذ مجوز وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شیراز ثبت و با حمایت شرکت جندی شاپور در راستای مسئولیت های اجتماعی تاسیس گردید مهمترین هدف در تاسیس موزه تاریخ تجارت جندی شاپور، علاقه فراوان مالک به ایران و حفاظت از تاریخ کهن این مرز و بوم از طریق آثار موزه ای است که توانست شعار را به عمل تبدیل کند. 
موزه تاریخ تجارت جندی شاپور، گنجینه‌ای از آثار و اشیای ارزشمند تاریخی را در خود جای داده که شامل آثار فلزی، سفال، آبگینه، نسخ خطی، مهر، سکه، زیورآلات باستانی و … است. 
فعالیت فرهنگی و موزه داری جندی شاپور، نشان می دهد که این شرکت EPC در کنار توجه به سودآوری، به مقوله مسوولیت اجتماعی در قالب حفظ میراث فرهنگی توجه و اهتمام ویژه ای داشته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بسيار عالى
تبريك