۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۱۵۲۶۴۷

آمریکا، برنده تحریم‌ها علیه سوخت روسیه

ممنوعیت اتحادیه اروپا علیه واردات سوخت روسیه که از هفته جاری آغاز می‌شود، حاشیه سود پالایشگاه‌های نفت آمریکا را در سال میلادی جاری بالا نگه خواهد داشت.
آمریکا، برنده تحریم‌ها علیه سوخت روسیه
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، شرکت‌های پالایش نفت و مدیران در جلسات انتشار گزارش درآمدهای سه ماهه، اعلام کردند تحریم اتحادیه اروپا علیه واردات سوخت روسیه که از روز یکشنبه پنجم فوریه آغاز می‌شود، حاشیه سود را در سال میلادی جاری بالا نگه خواهد داشت و ذخایر سوخت‌ها را محدودتر می‌کند.
شرکتهای اکسون موبیل، ماراتون پترولیوم و فیلیپس ۶۶ با اشاره به تقاضای بالا برای دیزل و سوخت جت و نرخ فعالیت بالاتر، هفته گذشته، نتایج مالی قوی پالایش در سال ۲۰۲۲ را منتشر کردند.
دارن وودز، مدیرعامل اکسون اظهار کرد: عرضه محدودتر سوخت در سال میلادی جاری، حاشیه سود را بالا نگه خواهد داشت و این روند تا سال ۲۰۲۴ ادامه پیدا می‌کند.
حاشیه سود پالایش شرکت ماراتون در سال گذشته، ۸۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا کرد و به ۲۸ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه رسید، در حالی که سود شرکت فیلیپس ۶۶، به میزان ۶۵ درصد افزایش داشت و ۱۹ دلار و ۷۳ سنت در هر بشکه بود. سود شرکت والرو، بیش از دو برابر شد و به ۶.۳ میلیارد دلار رسید.
برایان پارتی، نائب رئیس جهانی فرآورده‌های پاک شرکت ماراتون گفت: این شرکت حداکثر ۳۵۰ هزار بشکه در روز به آمریکای لاتین صادرات داشته اما شاهد رشد تدریجی عرضه به اروپا بوده است. تاثیر کامل ممنوعیت اتحادیه اروپا احتمالا تا سه ماهه دوم، ملموس نخواهد شد.
ریچارد هاربیسون، نائب رئیس پالایش در فیلیپس ۶۶ گفت: اگر روسیه صادرات سوخت خود را با تخفیف عرضه کند، ممکن است قیمت حداقلی در این بازارها ایجاد کند که در این بخش هم پالایشگاه‌های آمریکایی رقابت می‌کنند.
بر اساس گزارش رویترز، با این حال، پالایشگاه‌های آمریکایی اشاره کردند صادرات روسیه به شمال غربی اروپا در آستانه این ممنوعیت، شتاب گرفت که ممکن است روی صادرات آمریکا تاثیر بگذارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی