۳
۲
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
کد مطلب : ۱۵۳۴۵۴

پاسخ شرکت نفت فلات قاره به یک گزارش+ توضیح نفت ما

سهم عمده ای از وضعیت اسف بار تزریق آب میدان سلمان ناشی از اهمال در عدم راه اندازی تاسیسات و خرابی تجهیزات عنوان شده است. سوء مدیریت مدیرعامل در راهبری فنی شرکت و عدم راه اندازی تجهیزات در حالی است که هزینه گزافی از بیت المال تا کنون صرف خرید تجهیزات گردیده است.
پاسخ شرکت نفت فلات قاره به یک گزارش+ توضیح نفت ما
با عنایت به انتشار خبری در پایگاه خبری نفت‌ما با عنوان «سوء‌مدیریت در شرکت نفت فلات قاره به سکوی سلمان رسید؛ توقف تزریق آب به لایه‌های نفتی سلمان!» در روز پنجشنبه ۴ اسفند، روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران با رد ادعاهای مطرح شده، توضیحاتی را به منظور تنویر افکار عمومی ارائه می‌دهد.
در زمینه خبر مطرح شده در مورد توقف تزریق آب به لایه‌های نفتی سلمان، باید گفت میدان مشترک سلمان از جمله میادین مهم و استراتژیک شرکت نفت فلات قاره ایران است.
با توجه به قدمت بالای میدان و کاهش میزان نفت درجا، استفاده از روش‌های مصنوعی مانند تزریق آب و گاز به منظور تولید حداکثری نفت از این میدان با جدیت دنبال می‌شود و در حال حاضر روزانه حدود 35 هزار بشکه آب به 6 حلقه چاه در میدان مشترک سلمان تزریق می‌شود.
جهت اثربخشی بیشتر در یک سال اخیر عملیات اجرایی افزایش نرخ تزریق در لایه‌های مختلف با پیشرفت مناسب در حال پیگیری است.
در پایان اعلام می‌گردد انتقاد سازنده و منطقی با تکیه بر آمار و ارقام درست، حق طبیعی و مسلم هر رسانه‌ای بوده اما انتشار اخبار کذب در این شرایط حساس و خطیر کشور باعث القای روحیه ناامیدی در جامعه و اجحاف نسبت به تلاش و زحمات شبانه‌روزی همکاران مناطق عملیاتی می‌گردد، بنابراین شایسته است قبل از انتشار اینگونه موارد، از صحت و سقم آن اطمینان کامل حاصل شود.

پاسخ نفت ما؛
در ابتدا توصیه می کنیم شرکت نفت فلات قاره بجای فرافکنی نسبت به عملکرد غیرقابل دفاع خود، شفافیت و صداقت را سرلوحه کار خود قرار دهد.
از آنجا که جوابیه شرکت فلات قاره کاملا سلیقه ای نگارش شده و صرفا به ارائه آماری غیر دقیق که رافع مسئولیت و توجیه کننده اهمال آن شرکت باشد، اشاره نموده است، لذا مکلفیم ضمن روشنگری، توضیحات مبسوط تری به پیشگاه مخاطبین فهیم و کارشناسان خبره صنعت نفت تقدیم و قضاوت را به اهل فن واگذار نماییم.
نخست اینکه؛ طبق مستندات موجود، شرکت نفت فلات قاره مطابق برنامه تکلیفی خود، مکلف بوده تا روزانه ۱۲۰ هزار بشکه آب به میدان تزریق نماید اما در پاسخ رسمی شرکت فلات قاره صراحتا به تزریق ۳۵ هزار بشکه ای اشاره شده است!
دوم؛ تزریق آب به چاه ها باید با فشار ۱۵۰ الی ۲۰۰ بار صورت پذیرد اما شرکت فلات قاره با علم به اینکه آب را با فشاری حدود ۵ الی ۶ بار به چاه ها تزریق می نماید، ترجیح داده تا موضوع فشار تزریق را در جوابیه خود مسکوت بگذارد.
بررسی آسیب شناسانه و تحلیل فنی اینکه تزیق نمایشی حدود ۳۰ هزار بشکه آب توسط یک فقره پمپ و با فشار ۵ بار، تفاوتی با عدم تزریق دارد یا خیر را به مهندسین نخبه مخازن صنعت نفت واگذار می کنیم.
سوم؛ طبق گزارش فنی شرکت فلات قاره که در اختیار این رسانه قرار دارد، سهم عمده ای از وضعیت اسف بار تزریق آب میدان سلمان ناشی از اهمال در عدم راه اندازی تاسیسات و خرابی تجهیزات عنوان شده است. سوء مدیریت مدیرعامل در راهبری فنی شرکت و عدم راه اندازی تجهیزات در حالی است که هزینه گزافی از بیت المال تا کنون صرف خرید تجهیزات گردیده است.
چهارم؛ در متن تحلیلی گزارش قبل، صراحتا به کاهش محسوس تزریق آب اشاره نموده بودیم و صرفا بدلیل شرایط نابسامان پمپ آب سکوی سلمان که یقینا کارشناسان فنی شرکت فلات قاره به آن واقف می باشند، این رسانه هشدار توقف تزریق آب را داده بود.
پنجم؛ در جوابیه شرکت فلات قاره به کذب بودن اطلاعات اشاره گردیده است!
خاطرنشان می سازیم که مأخذ مطلب انتشار یافته، مستندات رسمی شرکت نفت فلات قاره و اطلاعات ارائه شده از سوی کارشناسان فنی سکوی سلمان می باشد. لذا تنها در صورتی گزارش منتشره کذب خواهد بود که شرکت فلات قاره مبادرت به داده سازی و انتشار اطلاعات خلاف واقع در مکاتبات رسمی خود نموده باشد. که البته این امر از سوی مدیر رانتی و بدون رزومه محتمل خواهد بود. در صورتی که شرکت فلات قاره خدشه ای به اعتبار گزارشات مستند این رسانه وارد بداند، این رسانه آمادگی خواهد داشت تا تمام اسناد را بصورت عمومی منتشر نماید.
در پایان به مدیرعامل بدون روزمه شرکت نفت فلات قاره توصیه میکنیم بجای خط و نشان کشیدن برای رسانه ای مستقل و تهدید آزادی قلم و آزادی بیان در دولت مردمی، به فکر ناکارآمدی و عدم کفایت خود در اداره بزرگترین شرکت دریایی کشور باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


رسول
م............... بزرگترین خیانت تاریخ صنعت نفت
feedback
United States
رضا
داداش شما مشکلت با فلات قاره چیه ؟؟ اگر با مدیرعامل کج افتادی که باید گفت تنها اینجا نیست بلکه کل کشور بدون رزومه پست میگیرن ولی اگر دلت برای بیت المال میسوزه که باید بگم نسوزه بهتره چرا که همین نفت فلات قاره را برادران چینی با بیست تا بیست و پنج دلار زیر قیمت دارن غارت میکنن و اگه تولید نشه یهتره
feedback
Iran, Islamic Republic of
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی