۲
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۱۵۴۶۷۸

جزئیات جدید از پروژه پتروشیمی گلستان

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری گلستان از سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومانی هلدینگ خلیج فارس در پروژه پتروشیمی استان خبر داد و گفت: آینده خوبی در انتظار این پروژه است.
جزئیات جدید از پروژه پتروشیمی گلستان
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،علی وفایی امروز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: گره پتروشمی گلستان پس از ۱۷ سال با دستور ویژه رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه کشور و عزم و اراده استاندار گلستان، نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان استانی باز شد.
وی ادامه داد: در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت که در اواخر فروردین ماه سال جاری برگزار شد افزایش سرمایه ۹۵۷ درصدی شرکت را شاهد بودیم و سرمایه شرکت از ۴۷۳ میلیارد به پنج هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد و زمینه ورود هلدینگ خلیج فارس به گلستان فراهم شد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری گلستان تاکید کرد: با افزایش سرمایه، سهامدارانی که تا روز برگزاری مجمع(۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۲) سهام داشتند به ازای هر سهم ۳.۲ سهم جایزه دریافت می‌کنند در واقع اگر کسی یک هزار سهم داشت بعد این اتفاق چهار و ۲۰۰ سهم دارد.
وفایی با بیان اینکه تا زمانی که فرایند افزایش سرمایه تکمیل نشود نماد باز نمی‌شود لذا سهامداران نگران کاهش مبلغ سهام نباشند، بیان کرد: زمانی که افزایش سرمایه در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت شود سهام جایزه هم می‌نشیند.
وی گفت: پروژه پتروشیمی در ۱۷ سال اخیر کش‌وقوس‌های زیادی داشت و پیشرفت فیزیکی آن ۱۷ تا ۲۰ درصدی بود اما با تفاهم‌نامه انجام شده هلدینگ خلیج فارس ۳۰ هزار میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری کند که با اجرای پروژه و ورود این حجم از سرمایه‌گذاری، پیشرفت اقتصادی خوبی را در استان گلستان خواهیم داشت.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری گلستان یکی از اثرات فوق‌العاده پروژه پتروشیمی گلستان را اشتغالزایی دانست و افزود  با اجرای این پروژه برای یک هزار و ۲۰۰ نفر شغل مستقیم و بیش از سه هزار اشتغالزایی غیرمستقیم ایجاد می‌شود.
وفایی ادامه داد: سرمایه‌گذاری سهامداران پتروشیمی با بهره‌برداری این پروژه و اجرای عملیات تولید آن نمود پیدا خواهد کرد و مانند سایر پتروشیمی‌های فعال در کشور سوددهی و افزایش سهام در بورس را به دنبال داشته و مردم طعم شیرین آن را خواهند چشید.
وی با بیان اینکه ما در حال تهیه مجوزهای لازم برای اجرای پتروشیمی هستیم، گفت: خوشبختانه همه عزم خود را جزم کردند تا شاهد افتتاح این پروژه در آینده نه چندان دور باشیم. سهامداران از فروش سهام پتروشیمی خودداری کنند چراکه برآوردها حاکی از آینده خوب پتروشیمی گلستان است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آگاه
با مدیریت جدید و حرفه ای محمدرضا یزدانی کاشانی مدیرعامل جدید پتروشیمی گلستان میتوان به آینده پتروشیمی گلستان امیدوار بود
البته اگر خوراک این پتروشیمی تامین شود و صنایع پایین دستی نیز همزمان توسعه یابد میتواند به اشتغالزایی این پتروشیمی در شمال کشور کمک کند