۰
۵
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۳۶۰۱۹
پرچم جوانگرایی خارجی ها در همایش های نفتی بالاست؛

پیرمردها پاشنه آشیل نفت در دولت روحانی

وزیر نفت بارها اعلام کرده صنعت نفت کشور نیاز به دمیدن روحی دوباره دارد و جوانگرایی و مدیریت به روز و مدرن این قشر می تواند گره گشای حل معضل خمودگی و بی تحرکی در استراتژیک ترین صنعت کشور باشد .
پیرمردها پاشنه آشیل نفت در دولت روحانی
به گزارش نفت ما، دوازدهمین همایش صنعت پتروشیمی ایران  (IPF) به مانند سایر همایش های صنعت نفت روز گذشته با حاشیه جالب ، تکراری و البته تاسف بار به کار خود پایان داد. جالب از این نظر که تقریبا میانگین سنی اکثر مدیران عامل شرکت های خارجی حاضر در این همایش 40 سال بوده ، تکراری هم از آن جهت که بارها شنیده شده که قرار است روزی روزگاری سکان هدایت کشور به دست مدیران جوان سپرده شود . این آرزو در بین سخنان وزیر نفت حتی در برنامه تودیع و معارفه معاون خود شنیده می شود و البته تنها در همان روز در صدر اخبار قرار می گیرد و اذهان عمومی را به سمت تحول پایه ای در صنعت نفت سوق می دهد اما تب این وعده ها تنها پس از مدت کوتاهی فروکش می کند چرا که تصمیم و عزم جدی برای این اتفاق هیچگاه وجود ندارد. وزیر نفت بارها اعلام کرده صنعت نفت کشور نیاز به دمیدن روحی دوباره دارد و  جوانگرایی و مدیریت به روز و مدرن این قشر می تواند گره گشای حل معضل خمودگی و بی تحرکی در استراتژی ترین صنعت کشور باشد . تجربه کشورهای توسعه یافته از هر نظر که دائما در پی جست و جوی علل و عوامل پیشرفت روز افزون آن ها هستیم  به خوبی نمایانگر این موضوع است که نه تنها اعتماد به جوانان به  شاه بیت فعالیت شان بدل گشته  بلکه به واسطه همین اهمیت به سرمایه انسانی جوان توانسته اند مرز مدیریت را بشکافند و قدم در مدیریت جهانی بگذارند.   نمونه آن هم پیروزی باراک اوباما در انتخابات 2008  است . با وجود آنکه عدد 47 سال ، سن بسیار کمی در عرف سیاسی برای به قدرت رسیدن محسوب می شود ولی او توانست بر پایه همین اعتماد و با به کارگیری مشاوران قدر، کارآزموده بستر را برای مانور راهبرهای خود هموار کند و اقتصاد و سیاست آمریکا را به کل جهان پیوند زند.  خالی بودن صندلی ها از حضور مدیران جوان در جلسات و همایش هایی همچونIPF ، مراسم رونمایی از قراردادهای نفتی و بسیاری از همایش های صنعتی نشان از خلاء جدی  پدیده ای بنام "اعتماد به جوانان"  دارد. شاید بزرگنمایی نباشد که بگوییم در بسیاری از همایش ها مدیرانی حضور دارند که نمی توانند همپای خبرنگاران برای مصاحبه حتی قدمی بییشتر بردارند چه برسد به آنکه بخواهند روند اجرایی یک پروژه را به دست گیرند . باور کنیم اعتماد به جوانان آن هم نه به صورت شعار، تنها راه پیشرفت کشور در شرایط فعلی خواهد بود .    
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


قربانی
کل صنعت نفت را پیران بی حال دارند اداره می کنند!چرا باید جوانها گوشه نشین باشند!کی قرار است به جوانها میدان داده شود؟
طالبی
گویا شخص آقای روحانی به جوانها اعتماد ندارد!باید به ایشان متذکر شوم همین جوانها بودند که به خاطر حمایت آقای خاتمی از روحانی به ایشان رای دادند!اگر بنا باشد همین روند ادامه حضور پیرمردها در دولت ادامه داشته باشد فکر کنم تنها دولت 4ساله ایران پس از انقلاب باشد؛چرا که کلید آقای روحانی هیچ قفلی را باز نکرد الا انرژی هسته ای که به مدد آقای ظریف این اتفاق رخ داد.
دکتر پیمان معروف
در عصر کنونی استفاده بهینه از منابع و سرمایه ها اهمیتی شگرف یافته است در میان این سرمایه ها سرمایه انسانی به عنوان محوریترین عنصر پیشرفت و جوانان به عنوان محوری ترین جز سرمایه انسانی تلقی می شوند . در شرایط خاص صنعت نفت کشور نقش سرمایه انسانی و مدیران جوان در رفع موانع بیرونی و مدیریت بر بحران های تحمیلی اهمیتی فزون یافته است...... متاسفانه یکی از تفکرات مخربی که تهدیدی برای توانایی بخش جوان محسوب می گردد انتظار برای اصلاح امور نه توسط خود بلکه دیگران است . به تعبیر روانشناسانه غلبه تفکر کانون کنترل بیرونی بر کانون کنترل درونی است و این در حالی می باشد که نیرو و انگیزه ویژه جوان است که تحولات را رقم می زند . با اندک تاملی می توان دریافت که صفاتی مانند جرائت . شجاعت . صمیمیت انگیزه عمیق و ..... از صفات و ویژگی های هستند که در قشر جوان یافت می شوند..... جوانانی که شور انگیزه و هیجان ویژگی ذاتی دوره سنی آنهاست و آنان هستند که باید در جامعه تحوالات مثبت را رقم بزنند.........
دلسوز
این همه جوان تحصیلکرده و عالم به فن مدیریتی جدید و روز دنیا تا کی باید منتظر بمانند به آنها میدان داده شود ؟ نیروی انسانی جوان ثروتی است که برای آن نمی توان قیمت گذاشت،عدم اتکا به جوانان قطعا آسیب جدی به صنعت نفت منفعل امروز ما خواهد زد.
روشنگر
1-جناب ختلان خان که یکی از افسران جوان ژنرال زنگنه است برای کل صنعت نفت کافیه

2- دستیاران جوان معاونان وزیر که وظیفه سرچ و هماهنگی جلسات و پاسخگویی به ارباب رجوع را دارند و در بدو ورود به رتبه "بی" ارتقا یافتند نیز نمونه دیگری از میدان دادن ژنرال زنگنه به جوانان است

3- وقتی کسی در شرف زیارت ملک الموت باشه با اکسیر جوانی که همانا حکم مشاورت و یا معاونت وزارت نفته نه تنها جوان بلکه عزراییل رو هم شرمنده میکنه که چرا باید این فرصت طلایی رو از این جوان ناکام دریغ کنه!

4- مهم اینه که آدم دلش جوون باشه مثل خود ژنرال یا اینکه دل به دل یه جوون رعنا مثل ختلان بده یا اینکه یه عده جوون کارمند رو از کار بیکار کنه یا حداقل اینکه مزایای قانونی یه سری از جوونهای زحمتکش نفت رو از بین ببره! به نظر شما همه این کارها جوون گرایی و اهمیت دادن به جوونها نیست! جوون گرایی که همیشه مثبت نیست میتونه منفی هم باشه!
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی