۲۳۶۴
۱۳
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
کد مطلب : ۱۳۳۱۰۵

روند کاهشی مصرف بنزین را جدی بگیریم

علی مصطفوی/ مدیر عامل شرکت پتروشیمی شیخ بهایی  
چهار سال زمان داریم تا حداقل ۱۰ هزار جایگاه شارژ خودروهای برقی در سطح کشور ایجاد کنیم ، اگر این مهم محقق شد بدین معناست همگام با تکنولوژی پیش رفته ایم .
روند کاهشی مصرف بنزین را جدی بگیریم
ایران دارای سطح وسیعی از صحراها و بیابانهاست ، باید ۱۰۰٪ برق مصرفی مورد نیاز این جایگاهها را از انرژی خورشیدی تولید کنیم و در این حالت میتوانیم شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم .
حال اگر این کارها را نکنیم شاهد عقب افتادن از تکنولوژی خواهیم بود .
شرکتهای دانش بنیان دست به کار شوند ، زمان تولید و توسعه تکنولوژی ذخیره سازی انرژی ، افزایش راندمان سلولهای خورشیدی ، موتورهای الکتریکی و سرعت انتقال انرژی است .
حال اگر تصمیم داریم از تکنولوژی فراتر رفته و چهارسال اینده پیشرو باشیم ، زمان آن رسیده بر روی انتقال انرژی از طریق ذرات در هم تنیده کوانتومی کار کنیم .
خیلی خلاصه بگویم ،  موفقیت در زمینه انتقال انرژی از طریق ذرات درهم تنیده کوانتومی به ما کمک میکند مخازن سوخت و منابع انرژی را از وسایل نقلیه حذف کنیم .روند کاهشی مصرف جهانی بنزین را باید خیلی جدی بگیریم .
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


احسنت
لذت ميبرم مطالب ايشان را ميخوانم
واقعا وقتي صحبت ميكنند بعدش من در اينترنت راجع به نكاتي كه ميگن ساعتها مقاله ميخونم و ميفهمم ايشون براي يك صحبت پيچيده كه به اين سادگي بيان كردند چقدر در موضوعات روز دنيا مطالعه داشتند و چقدر تسلط دارند و از همه جالب تر چه ديد وسيع اجرايي دارند.
اول فکر کردم موضوع انتقال انرژی از طریق ذرات کوانتومی رویا پردازی است ولی با یک جستجوی ساده فهمیدم ایران یکی از کشورهای دارنده این تکنولوژی است و واقعا اگر ما میتوانیم این انتقال را انجام دهیم راست میگه ، ما میتونیم منابع انرژی را از خودروها و هواپیماها و پهپادها حذف کنیم و این یعنی سبکتر شدن وسایل و از طرفی یعنی بی معنا شدن اتمام انرژی و این یعنی یک نقطه برای تغییر آینده .
یعنی ما به راحتی میتوانیم به سیارات دیگر بدون دغدغه انرژی سفر کنیم یعنی دیگر نیاز نیست سفینه های فضایی ما شبیه موشک باشند و خیلی تعاریف دیگر .
صحبتهای این ادم خیلی جذاب و جدید و ماجرایی است .
هر وقت مطلبی از ایشان میخوانم انگار فیلمی پر از معما را باید حل کنم و واقعا پیگیر مطالب ایشان هستم .
این عکس را چند روز پیش در یکی از خبرگزاری های خارجی دیدم که شل تصمیم دارد تا سال 2025 تعداد جایگاههای شارژ خودروهای الکتریکی خود را از 10 هزار به 60 هزار برساند .
تنها عکس العمل در کل کشور نسبت به این خبر مهم توسط آقای مصطفوی صورت گرفت و این نشان میده ایشان تمام تحرکاتی که میتونه بر روی آینده نفت و پالایشگاهها و فروش نفت و فراورده کشور موثر باشه را به دقت دنبال میکند .
آفرین
موضوع انتقال انرژی از طریق ذرات درهم تنیده کوانتومی خیلی جذاب است ، چندی پیش سردار دهقان هم گفته بود پهپادها و موشک ها به کمکش می آیند ، امروز تازه فهمیدم ارتباط این ذرات با پهپاد و موشک میتونه چی باشه .
در اصل موشک دیگه نیاز به سوخت نداره ، پهپاد هم دیگه نه سوخت میخواد و نه قابل هک شدن است .
ما این تکنولوژی را موفقیت آمیز تست کردیم ، امیدوارم پیرمردهای بیخاصیت همواره مدیر در زمینه این تکنولوژی خیانت نکنند و ما بتوانیم مثل سلولهای بنیادی حرف اول دنیا را بزنیم .
نمیدونم چرا حرفهای این ادم اینقدر برام جذابه.
از مریخ اومده؟
خوب این تکنولوژی ها رو که کشور ما به دست آورده منی که 20 ساله مدیر تو پتروشیمی ام نمیدونم و باید برم سرچ کنم تا بفهمم هست ؟
رسانه ملی و اینا دقیقا چه کار میکنن؟
ما به فکر دعوای احزاب مختلف تو کشوریم و مصطفوی داره امیدوارانه از اینده و فرصتهای کشور میگه .
به خدا صحبتهای و مصاحبه های این ادم تو این کرونایی تنها چیزی بود تو سایت شما میخوندم و از اینده بچه هام نمیترسیدم و به ایرانی بودنم افتخار میکردم.
واقعا نابغه است و مثل این ادم ندیدم.
یک ساله هر بحث جنجالی و تاثیر گذاری میخواد مطرح بشه اول از زبان علی مصطفوی میاد بیرون .

البته چند روز قبل دیدم در مورد پهپادها و موشکها همین بحث را دکتر دهقان داشتند .
بحث خودرو و انتقال انرژی از طریق کوانتومی خیلی جالب بود . سپاس.
از مدیران پتروشیمی مرجان
مصطفوی و مطالب و کاراشو که میبینم یاد مرحوم بیگی می افتم
رک بگم لیاقت شما جاهای بسیار بالایی است ولی خوب چون ادم توانمندی هستی اقایون بدشون میاد ، در هر صورت امیدوارم در جایگاهی تصمیم ساز در کشور قرار بگیری و بتونی تیمی قوی همچون تیم آقای مهندس بیگی در کنار خودت داشته باشی و شما هم موجب افتخارات بزرگی برای کشور بشید.
مصطفوی همیشه همینجوری بود
سال 93 توی پتروشیمی بوشهر بود و من باهاش همکار بودم ، سن زیادی هم نداشت .
یک گزارشی تهیه کرده بود که ارزش سهام شرکتهای مختلف دنیا رو توش بررسی میکرد و حالا پیشنهاد داده بود که سهام اون سه تا شرکت رو در حد یک سیت خرید بشه و اگر این کار بشه در طی 4 ماه مبلغ سرمایه گذاری شده 5 برابر میشه .
اون موقع یادمه هیات مدیره بوشهر تا یک هفته هنگ بودن و نمیفهمیدن چی میگه ، بعد 4 ماه گذشت و دقیقا اتفاقی که میگفت افتاد و جالبه ما در زیر زمین دفتر پتروشیمی مارون در تهران مینشستیم ، تا یک سال 20 نفر ادم اون سالن هر کدام هرکاری اقتصادی میخواست بکنه می اومد با مصطفوی مشورت میکرد و واقعا همگی سود کردیم .
آرزوی بهترین ها رو برات دارم علی عزیز
لیاقت تو جاهای خیلی بالاتر است و شک ندارم با روحیه خوبی که داری حتما به آنچه لیاقتش را داری خواهی رسید .
اقتصاد تهاجی
فراکتال
کسب درامد از بلاک چین
انتقال انرژی با کوانتوم

این مطالبی است که از ایشان خوانده ام و انقدر جذاب بوده اند که عنوان و مطلبشان را یاد گرفتم .
کاش هنوز کانال تلگرامشان که برای آموزش بود را داشتند .

رضایی
اقتصاد تهاجمی ایشان خیلی جالب بود
حتی رهبری هم در عید سال اقتصاد مقاومتی از آن نامبردند و گفتند روش کار علمی کنید .
جایی اخیرا خواندم از ایشان که اقتصاد مقاومتی را لازمه اقتصاد تهاجمی میدونستن ولی کافی نه .
یعنی باید اول اقتصادمان مقاوم میشد و سپس تهاجمی .
حتی در آنجا هم بحث آربیتراژ رو برده بودند و رمز موفقیت اقتصاد تهاجمی را آموزش کسب درآمد از آربیتراژ های موجود بین المللی به مردم میدونستن .
خلاصه مطلبشون این بود مردم باید یاد بگیرند بین المللی کسب درآمد کنن و درآمدشون رو بیارن تو کشور و موجب آبادانی کشور بشن.
عارفی- وزارت ارتباطات
بحث بلاک چین هم اگر مصطفوی مطرح نکرده بود آقای آذری جهرمی قول نمیداد زیر ساختهایش رو اماده میکنه .
و با اینکه وزیر جوان تمام وعده خود را عملی نکرد و فقط قسمتی از آن را عملی کرد ولی قدرتمند شدن ایران در بحث رمز ارز را مدیون همین مصطفوی هستیم که سال 93 اولین بار مطرحش کرد.
غلامی
وقتی بازدید مطالب مصطفوی را میبینم حسودیم میشه .
از طرفی به حضور ایشون در ایران افتخار میکنم .
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی