۳
۲
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۱۳۸۴۷۳

نقش آفرینی بانوان در توسعه صنعت پتروشیمی 

زینب صالحی/کارشناس ارشد مدیریت برنامه ریزی فرهنگی صنایع پتروشیمی
در فرایند آفرینش‌ از نظر روحی‌ و جسمی، زن از همان‌ گوهری‌ آفریده‌ شده‌ که‌ مرد آفریده‌ شده‌ است، و هر دو جنس‌ در جوهر و ماهیت، یکسان‌ و یگانه‌اند و تمایز و فرقی‌ در حقیقت‌ و ماهیت‌ میان‌ زن‌ و مرد نیست.خداوند به بانوان حق داده و حق زنان خدادادی است حق دختر بودن حق مادربودن است.
نقش آفرینی بانوان در توسعه صنعت پتروشیمی 
 حق زن در فعالیت های اجتماعی به فراخور اصل توانانی نهادینه شده در وجود طبیعی آنان منجر به ایجاد اعتدال جامعه با محوریت یک انسان توام با عقل و احساس می گردد. نگاه‌های جناحی و سیاسی منفعت محور زودگذر است اما با توجه به نگاه امام(ره) و مقام معظم رهبری به دختران و زنان به عنوان چهره های پر ظرفیتی که می‌توانند در جامعه تحول آفرین باشند باید توجه گردد. بنابر این هیچ دولتی نه تنها نباید این حق را ضایع کند بلکه باید زمینه شکوفایی آن را هم فراهم کند. زن‌ در تفکر قرآنی، همپای‌ مرد، تکامل‌پذیر و اوجگرا است‌ و در پرتو شناخت‌ و عمل‌ صالح می تواند به‌ معراج‌ ‌رود و به‌ چکاد تعالی‌ ممکن‌ برای‌ نوع‌ انسانی‌ دست‌ می‌یابد. آیات‌ قرآنی‌ نیز نسبت‌ به‌ این موضوع‌ صراحت‌ دارد. قرآن‌ هرگاه‌ از کمالات‌ و ارزشهای‌ والایی‌ که‌ انسانها بدان‌ می‌رسند، سخن‌ می‌گوید، زنان‌ را نیز همدوش‌ و همسان‌ مردان‌ مطرح‌ می‌کند بنابراین باید گفت طرح موضوع قیاس زن با مرد از اصل باطل است. 
مسير رشد، توسعه و بالندگي يك جامعه از مسير رشد و بالندگي زنان آن جامعه مي گذرد و ايجاد فرصت هاي برابر با مردان براي زنان جامعه، زمينه هاي پياده سازي قواعد رشد و توسعه در صنعت به عنوان يكي از مهمترين بخش هاي اقتصادي كشور فراهم مي شود، با انتصاب يك زن توانمند به عنوان مديرعامل شركت هاي صنعتي كشور، یا بعنوان مدیران ارشد سطوح ستاد ، عملیات ، صف  و استفاده از توانایی آنها در زمینه توسعه و رشد صنعت پتروشیمی نقش موثری می تواند در بهبود کیفی و توسعه صنعتی ایجاد شود. زنان ایرانی در جای جای این کشور به ویژه نقشی که در تولید دارند، می‌تواند سفره‌های مردم را آباد کند و باید به این نقش مولد زنان اهمیت داده شده، چنین نقشی را بسیار ارزشمند و تعیین کننده دانست. بی شک در این روزهای سخت کرونایی در جانفشانی های بانوان پزشک و پرستار در نظام سلامت بسیار نقش برجسته ای ایفاد شده است. برای مردم پوشیده نیست وامروز همه ایران باید در مقابل آنها سر تعظیم فرود آوردند. فرهنگ سازمانی سازمان های صنعتی معمولا در برابر ارتقای زنان مقاومت نشان می دهد، اما تمام برنامه ریزی ها زمانی به نتیجه می رسد که مدیران اولا توانایی های زنان را ببینند و دوما متهورانه و شجاعانه اقدام به حمایت جدی از ارتقای شغلی زنان کنند. وقتی زنان در حوزه های سیاستگذاری و مدیریتی قرار گیرند، توانمندی آنان برای سایر افراد محرز می شود و کار مدیریتی زنان به رسمیت شناخته می گردد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


با تیم نعمت خوب بستن بعضیا!
سلام وقت خوش
متوجه نشدم تیم نعمت؟؟؟