۳
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۰
کد مطلب : ۱۴۶۴۹۸

تاریخ شفاهی پتروشیمی‌

عبدالرسول دشتی
تاریخ شفاهی پتروشیمی‌
روز پنج شنبه بیست و ششم  خردادماه فرصتی فراهم شد تا در جمع صمیمی و بی نظیر تعدادی از مدیران باتجربه پتروشیمی حاضر شوم. مدیرانی که بدون شک بخش اعظم توسعه حاصله و هرچه افتخار و اعتبار برای کشور آمده را می توان حاصل کار، تلاش و در یک کلام عمر آنان دانست. 
افرادی مانند مهندس نعمت زاده، شعری مقدم، نژادسلیم، رهبری، افشین، معظمی و پیوندی نگین های طلایی جمع حاضر بودند و جای خالی برخی چهره های ماندگار از جمله مهندس نجابت و رهگذر کاملا نمایان بود. 
شادی و شعف این جمع صمیمی با لحظات احساسی و غمگین کننده نیز همراه بود و آن  فقدان مدیرانی بود که به دیار باقی و دیدار حق شتافته بودند. 
در این نشست به تعبیری تمام تجربه و تاریخ شفاهی صنعت افتخار آفرین پتروشیمی پس از فروکش کردن بلای خانمانسوز کرونا گرد هم آمده بودند تا علیرغم همه کاستی ها و مشکلات دیروز و امروز ، معنای واقعی همدلی در «خانواده بزرگ پتروشیمی» را دوباره عینیت ببخشند. 
صنعت پتروشیمی ایران چشمه زلال و آفریننده ای است که طی بیش از نیم قرن عمر خود همواره در مسیر توسعه حرکت کرده، هرچند تغییر مدیران ارشد آن گاهی این حرکت را کند‌ و زمانی به گونه ای تسریع کرده که سر به آسمان توسعه ساییده و منطقه خاورمیانه را مقهور توانمندی خود کرده است. 
این صنعت همچون آب پاک و روان که آلایندگی ها را می شوید و پاک می نماید هرگز خود را در بند انتصابات ناصواب گرفتار نکرده، آنان را در خود جذب یا وادار کرده این خانه را ترک نمایند. 
بیست و ششم خرداد اکثر بزرگان بی ادعا ولی صاحب نظر و اندیشه پتروشیمی گرد هم آمدند نشستی بی نظیر که چیزی فراتر از گردهم آیی تعدادی از مدیران دیروز و امروز پتروشیمی بود. 
این روز ماندگار شاهد حضور « تاریخ شفاهی پتروشیمی ایران» بود.
یک نکته مهم را همگان باید بدانند و آن اینکه پتروشیمی در دل تحریم متولد شده و در دوران تشدید تحریم ها با تکیه بر توان فرزندان توانمند و معتبر و در عین حال پاک و آینده ساز خود به گونه ای رشد کرده که چشم و چراغ توسعه صنعتی ایران پس از انقلاب شده است. 
بارزترین مثال در توصیف آنان شعری است که می گوید:
«بیستون را عشق ساخت
شهرتش فرهاد برد».
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


عباس صدقی
آفرین آقای دشتی خوشحالم که به تصویر کشیدی
عباس صدقی سازنده پتروشیمی های کارون ، خوزستان، تبریز، ارومیه وکربن بلاک اهواز
feedback
Canada
بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی