۳۱۸
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۱۳۸۷۷۱

پتروشیمی پردیس در میان ۲۰ نماد بورسی برتر، صدرنشین شد

مدیریت برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی پتروشیمی گزارشی کلی از عملکرد سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ تهیه کرده است که نمایی کلی از وضعیت این صنعت در کشور به دست می دهد. 
پتروشیمی پردیس در میان ۲۰ نماد بورسی برتر، صدرنشین شد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   نکته جالب توجه در این گزارش، بخش تلفیقی عملکرد  صنعت پتروشیمی کشور در بهار 1400 است که خروجی کار هر کدام از پتروشیمی های  کشور را در کنار هم قرار داده و امکان قیاس را فراهم ساخته است. 
در میان 20 مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه عسلویه، پتروشیمی پردیس با 267.21  هزار تن فروش خالص داخلی، رتبه اول را کسب کرده است. دیگر ارقام مرتبط با این گروه صنعتی همچون عملکرد تولید نیز، نشان از جهش در ارقام و مسیر تجاری این شرکت دارد. 
نقطه کانونی این جهش را البته می توان در مرداد ماه 1400 مشاهده کرد. در این ماه، یک گزارش جامع  در خصوص «انحراف مبلغ فروش ماهانه» از 20 شرکت بزرگ بازار تهیه شد( تصویر شماره 1).
 
 

کاوه، فملی، کگهر، کگل، فخوز، جم، فولاد، هرمز، ذوب، شکویا، شاراک، پارس، بوعلی، زاگرس، شکبیر، مارون، کچاد، نوری، آریا و شپدیس، 20 نماد بزرگ مورد بررسی قرار گرفته در این تحلیل کلان بودند. 
در نهایت پتروشیمی پردیس توانست حائز بیشترین انحراف مطلوب از فروش در میان نمادهای مورد بررسی باشد. 
شپدیس در مرداد ماه 141 درصد انحراف مطلوب فروش داشت که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود. 
بر اساس گزارش شرکت صنایع ملی پتروشیمی، شپدیس موفق شده با فاصله گرفتن از مرزهای اسمی تولید، میزان فروش 12315568.47  میلیون ریال را در سه ماه ابتدای سال محقق سازد. 
درآمدهای عملیاتی پتروشیمی پردیس در دوره منتهی به 31 خرداد 1400 در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال قبل 173 درصد رشد یافته است. 
همچنین در همین فرجه زمانی، سود خالص شرکت 176 درصد ارتقاء یافته است. 
علیرغم بروز چالش های در سال‌های قبل، به نظر می رسد که در دوره جدید مدیریت، شپدیس به روزهای طلایی خود برگشته است. تیم مدیریتی این مجموعه اعلام کرده است که می خواهد این مجتمع را  مجدداً به عنوان بزرگ ترین شرکت تولید کننده اوره و آمونیاک جهان، مطرح و تثبیت نماید. 
شاید نکته کلیدی در موفقیت این شرکت را بتوان در گزارش قیاسی انحراف از فروش 20 شرکت بزرگ بازار سرمایه جستجو کرد، در این گزارش در مقابل شپدیس با بهترین عکلرد ، نمادهای کاوه، فملی و کگهر در آن سوی نمودار حضور دارند که نامطلوب ترین انحرافات فروش را به ثبت رسانده اند. 
تیم مدیریتی شپدیس جوان و همگی فارغ التحصیل مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد هستند و تیم 
پتروشیمی پردیس در ۵ ماهه منتهی به خرداد ۱۴۰۰ موفق به تولید ۱.۴۰۷.۹۲۳ تن محصول اوره شده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته و این میزان ۱۵ درصد از برنامه تولید پنج ماهه بیشتر است. 
همچنین در طی این دوره ۹۰۳.۹۲۲ تن محصول آمونیاک تولید شده که نسبت به دوره قبل ۲۲ درصد و نسبت به برنامه تولید پنج ماهه ۱۶ درصد رشد داشته است.
مدیران دو هلدینگ مادر شپدیس در نشستی به خاطر آنچه « ثبت رکوردهای پی در پی و ارتقای شاخص های عملکردی در عرصه های تولید و فروش طی دوره پنج ماهه گذشته» خواندند از مدیریت شرکت پتروشیمی پردیس تقدیر کردند. 
اعتماد به مدیران جوان تر مانند تزریق خون تازه به رگ‌های فرسوده پتروشیمی و صنایع مادر در کشور است. 
متد مدیریتی به کار گرفته شده در شپدیس می تواند به دیگر شرکت ها نیز تعمیم یابد. هر چند تا زمانی که مدیران جوان و پر انرژی چونان پردیس نشینان در راس کار نباشند، شاید متقن‌ترین متدهای مدیریت نیز، کارایی لازم را نداشته باشند. 
آنچه در شپدیس رخ داده یک اتفاق است، یک اتفاق خوب که صنعت پتروشیمی به آن نیاز دارد. این شعله کوچک را نه تنها باید حفظ کرد، بلکه با تسری آن به کلیت صنعت پتروشیمی باید از آن آتشی برپا ساخت که همه کشور از شعله و حرارت آن بهره مند شوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


درود بر اقای دکتر جمشیدی عزیز مدیر عامل پتروشیمی پردیس مرد شماره یک پتروشیمی کشور

خدا کند ایشان را اقای اوجی بگذارند مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس ، اینجوری ما هم مثل بچه های پردیس طعم حقوق خوب را میچشیم واقعا همه بچه های پردیس از ایشون راضی هستند و از طرفی سهامداران پردیس هم بابت سود عالی اون شرکت خیلی دوستش دارند .
مدیر یعنی این.
واقعا بهترین مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس میتواند ایشان باشد
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی