۳
۱۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۱۴۷۶۱۳
۳ سال عقب گرد در پتروشیمی آپادانا؛

مدیر ضعیف آپادانا یک شبه حزب الهی شد!

طرح پتروشیمی آپادانا که از زیرمجموعه‌های هلدینگ خلیج فارس است و از جمله طرح‌های بزرگ کشور است همچنان از برنامه  خود عقب بوده و از روند اجرایی پروژه اطلاعاتی در دست نیست!
مدیر ضعیف آپادانا یک شبه حزب الهی شد!
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، همانطور که در تصاویر موجود در گزارش قابل مشاهده است تنها موردی که در وبسایت این شرکت مشاهده نمی شود آخرین وضعیت پروژه بوده و تمامی مراسم های مذهبی بدون تاخیر برگزار شده و خبر های آن نیز در سایت منتشر شده است!
 شرکت پتروشیمی آپادانا خلیج فارس از شرکت های زیرمجموعه شرکت مبین انرژی خلیج فارس می باشد که اجرای یک واحد متانول در منطقه عسلویه - فاز 2 را برعهده دارد. 
بر اساس پیش بینی های صورت گرفته این طرح با بودجه 462 میلیون یورو ، ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون و 650 هزار تن متانول را خواهد داشت.
این درحالیست که در دولت حسن روحانی جوانی به نام عماد مرعشی به عنوان مدیرعامل این پروژه منصوب شد. در چنین پروژه‌های در دست احداثی، مدیریت نقشی بسیار کلیدی و حیاتی دارد. دلسوزی مدیر و پیگیری کارهای روزمره و مشکلات پرتعداد است که باعث پیشرفت کارها می شود. 
فرایند بسیار کند کار در آپادانا از همان ابتدا انتقادات از مدیریت عماد مرعشی را افزایش داد. در مقاطعی این آشفتگی مدیریتی به نارضایتی‌های کارگری انجامید و اعتراضاتی در این زمینه شکل گرفت. 
رخداد قابل تامل در این شرکت، تغییر ماسک و ظاهر شرکت پس از تغییر دولت بود. پس از تغییر تیم مدیریتی هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، به یکباره ظاهر مرعشی نیز تغییر کرد و به مردی ظاهر الصلاح با ریش تبدیل شد!
در سایت این شرکت نیز به جای درج اخبار فعالیت‌ها و پیشرفت کار، تنها اخبار مذهبی به چشم می خورد. 
خبر برگزاری مراسم های متعدد مذهبی، پیام مدیرعامل به مناسبت مسابقه قرآنی، متونی در مورد عاشوار، از جمله اخبار این شرکت هستند. حتی خبری در مورد پیام مدیرعامل به مناسبت تولد خواجه نصیرالدین طوسی نیز درج شده است، اما اخبار چندانی در مورد فعالیت و روند پیشرفت پروژه و کار شرکت به چشم نمی خورد!
با توجه به قوت گرفتن شایعات در مورد برکناری عماد مرعشی به خاطر روند بسیار کند کار در پروژه آپادانا و عدم تکمیل آن پس از سال ها از شروع به کار، به نظر می رسد که این جوان باهوش به اصطلاح عامیانه راه و روش را پیدا کرده است و با توجه به علائق مذهبی مدیران جدید هلدینگ خلیج فارس، تلاش دارد با رنگ عوض کردن و تظاهر اشتغال یکباره به امور دینی، ضعف عملکرد خود را بپوشاند و صندلی خود را حفظ کند!
بدیهی است که این کارنامه کاری افراد است که باید در کنار تعهد مورد توجه قرار گیرد و مدیران جدید هلدینگ، اجازه ندهند برخی دوزیستان سیاسی با چنین عملیات های فریب آمیزی، سالها ترک فعل و خسران وارد شده به صنعت پتروشیمی کشور را بپوشانند.







ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


سيراف انرژي هم يه نگاهي بندازيد. پروژه ٤ ساله الان ١٢ ساله كه به بهره بررداري نرسيده و تا ١٠ سال ديگه همه نمي رسه. هر مدير عاملي اومده يه گازي زده و رفته
کارمند مبین
سرمایه این شرکت توسط مبین انرژی خلیج فارس تامین میشود.از سود سهام کارمند مبین کم شده و طرحی که ه یه و پیشرفتی ندارد حکایت از بیکفایتی مدیران منتصب در دوران ربیعی بوده است .امروز این مدیران بیکفایت کنار روند و مدیران دلسوز جایگزین شوند حتما وضعیت تغییر خواهد کرد.از آقای علی عسکری انتظار داریم در آیت خصوص تسریع نمایند.
علی
آقای محترمی که به نام کارمند مبین خودتو معرفی میکنی ، تویی که ادعای حق و حقوقی میکنی که بی شک حق تو نیست ، و اون فرد بیکار و خدا نترسی که این عکس رو ضمیمه خبر کذبتون کردین ، جرات داشته باشین با نام حقیقی خودتون یه تک پا تشریف بیارین سایت و از نزدیک ببینده پیشرفت ، درایت و مدیریت جناب م...... باشید . اگر هم پولی گرفتین بابت این اخبار کذبتون ، بفرمایید که بدونیم انسانیت تون رو واقعا به چه مبلغی فروختین . پروردگار شما رو به بهترین صراط ها هدایت کنه .
علیرضا مانی
بالای گود نشستن و گفتن لنگش کن راحت ترین کار هست. در این شرایط دشوار و ضرباتی که بر پیکر پروژه ها بخاطر تحریم وارد شده و میشود و تنگناهای مالی که پیمانکاران با ان مواجهند و تورم افسار گسیخته که کار ایشان را با دشواری و مخاطره مواجه میکند و نقش پر رنگ کاسبان تحریم در تطویل پروژه ها و ایجاد رانت و همچنین دخالت وزارت صمت در پوشش حمایت از سازندگان داخلی که دلالان را فعالتر کرده، همه و همه در طولانی شدن زمان پروژه ها موثرند. نگارش این متنها حاصل از نا اگاهی و حتی عدم اشنایی با فرهنگ سازمانی دارد. کدام موسسه دولتی یا خصوصیست که جرات دارد در مراسمات مذهبی بنر نصب نکند یا مدیرش پیامی ندهد. واقعا باعث تاسف است که برای کوبیدن مدیران زحمتکش که از فیلترهای ریز و درشت عبور میکنند تا باین مسند برسند از این ترفندهای نخ نما برلی به بلد دادن زحماتشان استفاده میشود.
آتشی
قطعا راضیت کردن که اینجوری حمات میکنی اما پروژهای اطراف اپادانا هستن که توی گودن و دارن لنگشم میکنن. آرین متانول ۶ سال پیش استارت خورده و الان منتظر اکسیژن برای راه اندازیه. دنا چند سال قبل و الان پیشرفتش در حد اپاداناست. پتروشیمی بوشهر سایت ۱ دو سال پیش استارت خورد و الان بالای ۸۰ درصد پیشرفت داشته.
اوج حقارته اینجوری کور کورانه حمایت میکنی و حق کارکنان این شرکت که به شدت ضایع کردن رو نادیده میگیری
شما اگر کارمند شرکت بودی، آگاهانه صحبت میکردی، پتروشیمیهایی رو که مثال زدی هیچکدوم متعلق به هلدینگ خلیج فارس نیست و حتما از نقش حاکمیتی و راهبردی آن در پروژه بی اطلاع هستی و حوزه دیدت تا مدیر عامل شرکت بیشتر کار نمیکند! بهر حال اگر کارمند اپادانا یا هر شرکت دیگه هستی حتما جایی هست که مراجعه کنی و از حقی که ازت ضایع شده صحبت کنی تا رسیدگی بشه بجای اینکه نا آگاهانه کسی یا مجموعه ای رو تخریب کنی و تهمت بزنی. ضمنا، حقیر کسی هست که اجازه میده حقش ضایع بشه و بجای حق طلبی شروع به تخریب اشخاص میکنه. بعنوان کسی که 8 ساله در این پروژه مشغول بکار هست و کارمند آپادانا هم نیست، بهتره بدونی که عمده پیشرفت در پروژه در 3 سال گذشته رخ داد که بحرانهایی مثل کرونا و خروج ترامپ از برجام که منجر به رکود فعالیتها از یکسو و توقف قرارداد با بسیاری از سازندگان اروپایی از سوی دیگر شد، در همین مدت رخ داد. اجرای پروژه در این وسعت و با شرایط موجود، کار ساده ای نیست، بخصوص وقتی افراد مغرض و نا اگاه در پیشبرد ان و تخریب نفرات کلیدی، همت داشته باشند!
علمداری
نقد بسیار بجایی داشتین.
کریمی
دوزیستان سیاسی

تعبیر بسیار زیبایی بود
اکثر پتروشیمی ها مدیر انقلابی اومده مثل بندر امام امیرکبیر جم آریاساسول مدیران شرکت تا قبل از آمدن اینها همه سه تیغه و کراوات و ماست موسیر حالا همه ریش میان مسجد و سیاه برای امام حسین(ع) میپوشند و سینه میزنند در آن هشت سال قبل حتی یکساعت هم به دین و انقلاب فکر نمیکردند
بسیجی
بسیار عجیب است که با و
اشکار بود کم کاری و ضعف مدیریتی در تمام سطوح هیچ تغییری در مدیران اپادانا دیده نمی شود.
قطعا زد و بندهای بزرگی پشت پرده انجام می شود.