۳
۷
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۱۵۱۳۶۵
نامه وارده/

دلیل برخی حاشیه سازی ها برای پتروشیمی شازند چیست؟

چندی پیش مطلبی در یکی از شبکه های مجازی منتشر شده بود مبنی بر  اینکه یکی از نمایندگان استان مرکزی در تلاش و لابی برای جابجایی مدیرعامل تازه منصوب شده پتروشیمی شازند اراک می باشد. 
دلیل برخی حاشیه سازی ها برای پتروشیمی شازند چیست؟
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، شایعه ای که بدون شک اظهار نظر صریح آن نماینده در مورد درستی یا نادرستی آن می تواند از هرگونه حواشی بعدی جلوگیری نماید. 
اما حقیقت این است که مدیرعامل پتروشیمی شازند تنها  کمتر از چهار ماه پس از حضور  در این شرکت اقدام هایی انجام داده که نتایج ارزشمندی را به همراه داشته است.
وی اولین مدیرعامل فنی و صاحب تجربه منصوب شده در این شرکت پس از ۱۷ سال بوده و موارد ذیل برخی از اقدام های او می باشد:
- ساماندهی و از سرگیری سریع تقاضاهای خرید معوق مانده. 
- برنامه ریزی و اجرای فرایند شفافیت در فروش محصولات و تاکید بر فروش هیدروکربن ها در بورس انرژی. 
-  تجهیز ناوگان حمل در راستای ایجاد خودکفایی در حمل خوراک و جلوگیری از کمبود آن در فصول مختلف سال. 
- عقد قرارداد خوراک مناسب پنتان پلاس با پتروپالایش کنگان. 
- اجرا و برنامه ریزی برای نهادینه کردن اصل شایسته سالاری و فرصت دهی به نیروهای جوان و انجام چند انتصاب مهم در این رابطه. 
- تاکید بر پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و ایجاد رضایت عمومی در کارکنان آن مجموعه با رعایت احترام آنان و اقدام برای تامین درخواست ها و تقاضاهای قانونی و پیشگیری از هرگونه نارضایتی هایی که ممکن بود مورد سو استفاده تبلیغاتی معاندان قرار گیرد. 
  - افزایش میزان تولید بیش از ظرفیت برنامه ریزی شده و 
از سر گیری صادرات بنزین A92 پس از  شش سال که هم مورد نیاز داخل بوده و هم ارزش صادراتی زیادی دارد. 
- بالا بردن رکورد فروش تناژی و ارزشی بنزین پیرولیز با بنزن بالا در بورس انرژی رینگ بین الملل و پیرولیز کم بنزن در بورس انرژی رینگ داخلی با بکارگیری آخرین تکنیک های فنی و مدیریت انرژی در این مجتمع.  
- رسیدن به رقم ارزشمند بیش از صد میلیون دلار صادرات طی مدت شش ماه.  
- جلوگیری از ایجاد بی ثباتی در قیمت برخی محصولات و کمک به حفظ قیمت متعادل آن از جمله تنظیم بازار دو اتیل هگزانول با عقد قرارداد با تنظیم گر بازار جهت واردات پیوسته و پوشش نیاز بازار با عرضه تلفیقی محصول. 
- کسب رکورد بیشترین رقابت در فروش داخلی محصولات از جمله پلی پروپیلن و وینیل استات مونومر. 
- اقدام موثر در تامین نیاز صنعت پتروشیمی کشور در زمینه افزودنی خاص اتمر ۱۶۳ و ایجاد خودکفایی. 
-همکاری موثر با نماینده ریاست جمهوری در بهره گیری کشور از دیپلماسی انرژی در بارار سوخت کشورهای همسایه و تامین منافع امنیتی کشور. 
- افزايش ظرفيت خوراك با دستور احداث و افزايش ظرفيت نگهدارى خوراك نفتا به ميزان چهل و دوهزارتن. 
- دستور باز سازى EDR تصفيه آب و ممبرانها RO.  
- ارائه پيشنهاد و دستور پى گيرى ساخت تصفيه خانه وانتقال پساب اراك به مجتمع که در حفاظت از محیط زیست منطقه بسیار مهم و ضروری می باشد. 
- ارائه و نهایی سازی طرح مهم ساخت مينى ريفاينرى و استفاده از خوراك كاندنسيت که درآمد حاصل از تولید و فروش برخی محصولات را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. 
- دستور پى گيرى افزايش توليد EO خالص بجاى ساخت MEG که ارزش اقتصادی محصول تولیدی را بالا می برد.
پتروشیمی شازند از جمله مجتمع های موفق تولیدی پتروشیمی می باشد که پس از نزدیک به دو دهه یک مدیر فنی و با سابقه در حوزه پتروشیمی را در راس مدیریت خود قرار داده و طی مدتی کوتاه چنین دستاوردهای ارزشمندی را حاصل آورده است. بدون شک حمایت از فرایندهای اصولی و جدید بکار گرفته شده در این شرکت می تواند پویایی و موفقیت های ارزشمندی را نصیب این مجتمع به ویژه در افزایش رضایتمندی و بهره وری کارکنان و افزایش سودآوری برای سهامداران و‌ ذی نفعان آن به همراه داشته باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


حقیقت
اقدامات عملیاتی و فنی مدیرعامل جدید در این چند ماه ، مثبت و روبه جلو ارزیابی می شود ولی انتصابات ایشان با دید سیاسی و با نفوذ جریان های خاص انجام می گردد و هنوز خبری از تغییرات معاونین بی تخصص و مشکل آفرین شاغل در دفتر مرکزی نیست !!!
کارمند پتروشیمی اراک
با سلام
علاوه بر تمام مطالب بالا که در سطح کلان مدیریتی است ،مهمترین موضوع در عملکرد ۵ ماهه آقای مهندس حمیدی ،ایجاد آرامش روانی در بین پرسنل شرکت و برگرداندن حس امنیت شغلی و فکری در پرسنل و احترام و درک موضوعات اجتماعی و اقتصادی کارکنان و خانواده های ایشان را دارد.
ما هنوز رفتارهای زشت تیم و وابستگان .........رو فراموش نکردیم.ازکسانیکه قصد برداشتن آقای حمیدی رو دارن هم خواهش میکنیم به پرسنل این شرکت هم فکر کنن.
اصلا این‌جوری
شاراک
واقعا آقای حمیدی انسان شریف و بزرگواری هستن که تونستن با رفتار و مدیریت ۵ ماهشون ،خاطرات تلخ و زهرآگین مدیریت ۵ ساله قبلی و تیمش رو یکم از خاطر کارکنان شازند کم کنن.
امیدوارم همیشه موفق باشن
واقعیت
ایشون باید معاونین فاسد دفتر مرکزی را هر چه سریعتر عوض کنن!
متاسفانه اينقدر در اين شركت غ........ كثافت كاري كرده و نيرو چبنوده كه اين بنده خدا مونده فقط زماني مي تونه موفق باشه كه تيم خودشو بچينه الان غ.......... و تيمش با همكاري نماينده اراك دنبال انتخاب فرد مورد نظر خودشونن
پتروشیمی
معاونین فاسد دفتر مرکزی تهران که بازمانده ی دوران مدیریت قبل هستند باید عوض شوند وگرنه تمامی اقدام‌های آقای مدیر عامل بی فایده است،خانه از بنیاد ویران است .