۴
۳
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
کد مطلب : ۱۵۱۹۰۵
مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه در گفت و گو با «نفت ما» اعلام کرد:

افزایش مخازن با هدف جلوگیری از توقف تولید مجتمعهای پتروشیمی عسلویه+فیلم

مهدی قدیری
فایل ویدیو
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما" «محمدرضایزدانی کاشانی» مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه با اشاره به اینکه این شرکت به عنوان متولی انحصاری ذخیره سازی و صادرات محصولات مجتمعهای تولیدی پتروشیمی فاز دو عسلویه در سوم مرداد ماه 1390تاسیس شده، افزود: در حال حاضر اجرای پروژه در سه فاز تعریف شده است. فاز اول شامل 13دستگاه مخزن به ظرفیت ذخیره سازی بالغ بر 360 هزار متر مکعب تعریف شده که خوشبختانه از بهمن ماه سال1394در حال ارائه سرویس به شرکت های پتروشیمی مروارید، مرجان، بوشهر، سبلان و کیمیای پارس خاورمیانه است و فاز دوم مخازن ما  شامل 13دستگاه مخازن به ظرفیت ذخیره سازی بالغ بر560هزار متر مکعب تعریف شده که عملیات اجرایی آن از اواسط سال 1399 آغاز شده و امیدواریم با برنامه ریزی هایی که انجام شده 9دستگاه از این مخازن که شامل 6 دستگاه مخزن ذخیره سازی متانول به ظرفیت 360 هزار متر مکعب و 3دستگاه مخزن ذخیره سازی فراورده های اتیلن گلایکول به ظرفیت 54هزار متر مکعب در سرویس قرار خواهند گرفت.
مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه اظهار داشت: برای برآورده ساختن نیاز مجتمع های پتروشیمی که در منطقه عسلویه وجود دارند فاز سوم طرح مشتمل بر 19 دستگاه مخزن ذخیره سازی فرآورده های پتروشیمی کیان است که با توجه به اینکه هنوز تعیین تکلیف نشده وضعیت پتروشیمی کیان چه وضعیت خوراکش چه وضعیت اجرایش متاسفانه بلاتکلیف است و امیدواریم هرچه زودتر این مساله و مشکل حل بشود.
یزدانی کاشانی در خصوص درآمدزایی شرکت مخازن سبز عسلویه گفت:  از محل 13 مخزن فعالی که در سرویس قرار دارند درآمد شرکت سالیانه بالغ بر 44میلیون دلار است. با بهره برداری از 13 مخزن فاز دوم، درآمد شرکت به سالیانه بالغ بر 95میلیون دلار افزایش پیدا خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه با تاکید بر اهمیت سیستم بانکرینگ در دنیا به خاطر ذخیره سازی و صادرات نگهداری فرآورده های پتروشیمی و نفتی ادامه داد: در خود کشور هم با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر عدم توقف تولید، توسعه سیستم بانکرینگ و ذخیره سازی فرآورده های تولیدی اعم از فرآورده های نفتی و پتروشیمی  یک امر واجب و لازم است که این مهم به عنوان یکی از استراتژی های اصلی مان در دستور کار قرار گرفته است.
یزدانی کاشانی افزود: به دلیل تحریم های ظالمانه علیه کشور در حوزه کشتیرانی و صادرات فرآورده های پتروشیمی با مشکلاتی مواجه هستیم که سعی کردیم به نوبه خود به افزایش فضای ذخیره سازی فرآورده های پتروشیمی کمک کنیم.
مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه در پایان اعلام کرد: برای جلوگیری از توقف تولید مجتمع های پتروشیمی سایت 2 عسلویه امیدواریم که با بهره برداری از مخازن در حال ساخت در فاز 2 مخازن سبز عسلویه، مشکلی که برای پتروشیمی های تولید کننده متانول در فاز 2 عسلویه پیش آمده است، برطرف شود.  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


مرداد قرار بود تحویل بدی که
بابا بساز تحویل بده دیگه کشتیمون 🤣
ساخت مخازن در عسلویه در شرایط فعلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و شرکت مخازن سبز در شرایط فعلی می تواند بسیار راهگشا باشد
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی