۱۲
۲
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۱۵۳۳۷۸
مدیرعامل شرکت سرمایه‌ گذاری تجاری شستان در گفت و گو با "نفت ما" اعلام کرد:

بهره برداری از مخازن ۹ گانه فاز ۲ شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه قبل از زمانبندی پیش بینی شده + فیلم

مهدی قدیری
بازیار گفت: باتوجه به اینکه در مجموع با بهره برداری از این مخازن، به صورت کلی ۲۱۶ درصد به ظرفیت انبارش این مجموعه اضافه شده، ما تقریبا انتظار داریم درآمدزایی شستان از این مجموعه دو برابر بشود. در مجموع تقریبا ۴۰۰ میلیارد تومان در سال به سود ما اضافه می شود.
فایل ویدیو
«افشار بازیار» مدیرعامل شرکت سرمایه‌ گذاری تجاری شستان در گفت و گو با خبرنگار اعزامی "نفت ما" به عسلویه در حاشیه آیین افتتاح مخازن 9 گانه فاز 2 شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه ، در خصوص بهره برداری از این پروژه که به صورت ویدئوکنفرانس توسط رییس جمهور رئیسی انجام شد گفت: امروز با زحمات همکاران و تلاش دست اندرکاران صنعت و مجموعه همکاران مان در گروه شستان و شرکت مخازن سبز عسلویه، شاهد افتتاح 9 مخزن هستیم که شامل 6 مخزن متانول و 3 مخزن MEG (منواتیلن گلایکول ) و DEG (دی اتیلن گلایکول) است.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌ گذاری تجاری شستان در خصوص افزایش ظرفیت ذخیره سازی مخازن 9گانه فاز 2 اظهار داشت: با افتتاح این مخازن حدودا 414 هزار متر مکعب به ظرفیت ما در این مجموعه اضافه شد و 360هزار ظرفیت فعلی به 770هزار متر مکعب رسید.
بازیار در مورد زمانبندی و تامین مالی مخازن 9 گانه فاز 2 شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه اعلام کرد: در کل برای این مجموعه طی 18 ماه با حدود 95 میلیون یورو ساخته شده و تماما زحمت پیمانکار داخلی بوده و از نظر زمانبندی، زمانبندی خوبی داشته و قبل از زمانبندی پیش بینی شده، به پایان رسیده است.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌ گذاری تجاری شستان در خصوص تاثیر بهره برداری از مخازن 9 گانه فاز 2 بر سودآوری شستان گفت: باتوجه به اینکه در مجموع با بهره برداری از این مخازن، به صورت کلی 216 درصد به ظرفیت انبارش این مجموعه اضافه شده، ما تقریبا انتظار داریم درآمدزایی شستان از این مجموعه دو برابر بشود. در مجموع تقریبا 400 میلیارد تومان در سال به سود ما اضافه می شود.
بازیار در خصوص استفاده از تجهیزات بومی و داشن بنیان به کار رفته در مخازن 9 گانه فاز 2 تصریح کرد:  تقریبا می توان گفت که اکثر (حدد 90 درصد) تجهیزات به کار رفته در پروژه مخازن 9 گانه فاز 2 شرکت مخازن سبز عسلویه، به جز قطعات و پمپ های خیلی محدود، داخلی بودند و همه در داخل و توسط شرکت های داخلی تامین شدند.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌ گذاری تجاری شستان در مورد برنامه ساخت مخازن فاز 3 شرکت مخازن سبز عسلویه هم اعلام کرد: با بهره برداری از این مخازن 9 گانه و بهره برداری از  4 مخزن باقیمانده از فاز 2 ، مخازن فاز 3 را هم بنا به نیاز شرکتهای متقاضی توسعه می دهیم.
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


دست مریزاد دکتر بازیار
دست مریزاد دکتر بازیار
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی