کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دستاوردهای پتروشیمی اروند در سال ۹۸

20 خرداد 1399 ساعت 10:46

شركت پتروشيمي اروند در راستاي توسعه صنعتي كشور و نيز تامين مواد اوليه صنايع شيميايي و پايين‌دستي در بازارهاي داخلي و صادراتي احداث شده است.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "، اين شركت شامل واحدهاي Salt Washing، كلر آلكالي (CA)، اتيلن دي كلرايد و وينيل كلرايد مونومر (EDC/VCM)، پي وي سي سوسپانيون و امولسيون (SPVC/EPVC) و واحد سرويس‌هاي جانبي (CF) شامل واحد تفكيك هوا (ASU) می‌باشد و در زميني به وسعت 108 هكتار در سايت 3 منطقه ويژه اقتصادي بندر امام قرار دارد. قرارداد مهندسي تفصيلي و خريد مجتمع پتروشيمي اروند در تاريخ 19/08/1382 با كنسرسيومي متشكل از شركت آلماني UHDE و شركت مهندسين مشاور سازه منعقد گرديد.
راه‌اندازی (1) Train كارخانه كلر آلكالي و نيز  واحد كلريناسيون مستقيم در سال 1389 صورت گرفت و در سال بعد نیز ساير واحدها شامل (2) Train كلر آلكالي، اكسي كلريناسيون، مونومروينيل كلرايد و واحدهاي پليمري (S & E) بدون حضور كارشناسان خارجي و با تكيه بر دانش فني كاركنان متخصص مجتمع راه‌اندازی شد. شركت پتروشيمي اروند يكي از بزرگ‌ترین توليدكنندگان زنجيره PVC  در منطقه خاورميانه می‌باشد و بالاترين ظرفيت توليد كاستيك در كشور، توليدكننده انحصاري گريدهاي EPVC و نيز توانايي توليد گريدهاي خاص SPVC شامل Medical Grades از ويژگي‌هاي خاص آن می‌باشد. در ادامه این گزارش، با عملکردها و دستاوردهای حوزه‌های مختلف این شرکت در سال 1398 آشنا خواهیم شد.

حوزه مالی:

حوزه نیروی انسانی: حوزه عملیاتی: حوزه خودکفایی و حمایت از ساخت داخل: حوزه محیط ‌زیست: حوزه مسئولیت اجتماعی: دستاوردها:


کد مطلب: 124067

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/124067/دستاوردهای-پتروشیمی-اروند-سال-۹۸

نفت ما
  https://www.naftema.com