کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کشف فرار مالیاتی ۴۰ میلیارد ریالی در تهران

23 تير 1399 ساعت 15:28

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران از دستگیری متهمی که برای فرار از پرداخت مالیات ۴۰ میلیارد ریالی با کارت‌های بازرگانی سایر افراد معامله و اسناد جعلی تنظیم می‌کرد، خبر داد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    سرهنگ  علی  ولی پور گفت: اوایل تیرماه پرونده‌ای از اداره کل امور مالیاتی به معاونت مبارزه با جرایم اقتصادی با موضوع فرار مالیاتی ارجاع و خواستار دستگیری متهم شدند.
وی ابراز داشت: بررسی اولیه پرونده حکایت از این داشت، فردی مدارک هویتی (شناسنامه و کار ملی) افراد کم سواد و یا بی سواد را به بهانه‌های مختلف از قبیل پرداخت وام گرفته و بدون اطلاع این افراد به نام آنان شرکت‌های صوری ثبت و سپس با اخذ کارت بازرگانی به واردات کالا پرداخته و کلیه معاملات را به نام مال باختگان در نزد مراجع ذی ربط ثبت کرده است و بدین ترتیب از پرداخت مالیات ۴۰ میلیارد ریالی فرار کرده است.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با شناسایی هویت متهم، شناسایی مخفیگاه وی در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت و آن‌ها موفق شدند آن را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس امنیت اقتصادی انتقال دهند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی با اشاره به اینکه متهم به فرار مالیاتی و همچنین عدم اطلاع مال باختگان اعتراف کرد، افزود: وی پس از تکمیل تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی معرفی با صدور قرار وثیقه به جرم سوء استفاده از کارت‌های افراد و جعل امضاء اوراق گمرکی روانه زندان شد.
سرهنگ ولی پور در پایان به شهروندان تاکید کرد: از ارائه مدارک هویتی خود به سایر افراد به بهانه دریافت وام، ثبت نام در موسسات و ... خودداری و همچنین به ازای دریافت مبلغی، سهامدار صوری شرکتی نشوید.

منبع: میزان 


کد مطلب: 125424

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/125424/کشف-فرار-مالیاتی-۴۰-میلیارد-ریالی-تهران

نفت ما
  https://www.naftema.com