کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نتایج ملموس بهره‌گیری قطر از میدان مشترک گازی

26 دی 1401 ساعت 11:45

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: در حالیکه ما درگیر تامین گاز مردم هستیم قطر با جذب سرمایه خارجی و بهره گیری از میدان مشترک گازی به ثروتی دست یافته که بالاترین درآمد سرانه منطقه را دارد.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،  مسعود خوانساری گفت: چه دردناک است که کشور قطر که وسعتی به اندازه استان بوشهر دارد با جذب سرمایه خارجی، ارتباط سازنده و تعاملی با دنیا و بهره‌گیری از میدان گاز مشترک با ایران به ثروتی دست یافته که امروز با داشتن بالاترین درآمد سرانه در منطقه میزبان جام جهانی باشد و همه نگاه‌ها را به خود جلب کند.
خوانساری افزود: اما در این سوی خلیج فارس ما درگیر تأمین گاز زمستان مردم هستیم و به دلیل ناتوانی در جذب سرمایه‌گذاری برای توسعه میادین گازی نه تنها آرزوی استراتژیک صادرات انرژی را محقق نکردیم بلکه نیازهای خودمان را هم نتوانستیم تأمین کنیم.
وی ادامه داد: با وجود همه این مصائب باید همچنان به آینده ایران امیدوار باقی ماند البته با این پیش‌شرط که بپذیریم ایرانِ امروز نیازمند رفتارهای خردمندانه است و اقدامات برآمده از تندروی، رفتارهای غیرکارشناسی، سیاست‌زدگی و حزب‌گرایی را برنمی‌تابد البته که دستیابی به همدلی داخلی و خارجی پیش‌شرط آن است.
خوانساری گفت: اکنون فرصت اختلاف‌افکنی نیست. ملت، دولت و حاکمیت در کنار هم میت وانند به حل اموری بپردازند که تبدیل به چالش شده است.
رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: اقتصاد ایران سرشار از پتانسیل از جمله معادن، دسترسی به دریای آزاد، امکان صادرات کالا به بازار منطقه ۴۰۰ میلیونی، نفت و گاز، راه‌های سراسری و حصور نیروی تحصیل‌کرده و ارزان تنهد بخشی از گوهر نهفته در این سرزمین لست. امروز اگر از دل این نعمتهای خدادادی اقتصاد و جامعه سرشار از رفاه و سرزنده و مدرن بیرون نیاید، نشانه آشکار ضعف در مدیریت است.
وی با بیان اینکه امروز باید به خودباوری برسیم و به نسل جوان اعتماد کنیم و به بهانه‌های مختلف سیاسی به حاشیه نرانیم، گفت: اگر کره جنوبی و ژاپن به اقتصاد برتر جهان بدل شده اند ریشه آن در رشد و تبلور شرکت‌های خصوصی همچون ال جی، سامسونگ، میتسوپیشی و سونی بوده است.
خوانساری افزود: جامعه کارافرینی ایران هم مانند جامعه توسعه یافته آماده حضور در میدان اقتصادی را دارد و باید این ویژگی بزرگ مورد توجه قرار گیرد. کارآفرینانی که با مجاهدت اجازه کاهش اشتغال و کوچک شدن سفره کارگر را ندادند باید هم و غم خود را صرف حوزه‌های دیگری همچون فرهنگ، ارتباط صادقانه با مردم و حل برخی مشکلات روزمره کنند.
رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: همزمان اگر دولت به مسیر منطقی خود بازگردد امکان بهبود و ارتقای سرمایه اجتماعی و احیای اعتماد مردم هم پیش می‌آید. جامعه اقتصادی و دولت می‌توانند با همکاری صادقانه این مسیر را طی کنند. همه سوار یک کشتی هستیم و خود را از حاکمیت جدا نمی‌دانیم.
وی تاکید کرد: امروز با صدای رسا اعلام می‌کنیم جامعه کارآفرینی آماده کمک به کشور است.


کد مطلب: 152062

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/152062/نتایج-ملموس-بهره-گیری-قطر-میدان-مشترک-گازی

نفت ما
  https://www.naftema.com