کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد دانشگاه علامه طباطبایی، در گفت‌وگو با نفت‌ ما تاکید کرد: 

مدیران کارنامه دار در صنعت پتروشیمی باید حقوق بالایی داشته باشند

24 آذر 1399 ساعت 7:45

تقوی گفت: مدیریت صنعت نفت و فراورده‌های نفتی كاری بسیار مهم و حساس است و به همین دلیل برای اینكه بخش به این مهمی به خوبی مدیریت شود، لازم است مدیران از هر لحاظ تامین شوند تا با آرامش لازم فكری و ذهنی به فكر رتق و فتق كارها بپردازند.  


اینكه نسبت به تضییع حقوق مردم توسط افراد سودجو باید حساسیت به خرج داد، بحثی است كه هیچ كس نمی‌تواند آنرا رد كند. اما لازم است توجه كافی به تصمیم‌ها و حتی اظهارنظرهای‌مان داشته باشیم تا فرصت فسادزدایی ساختار مدیریتی را با تهدیدهایی جدی مواجه نكند.
به عنوان مثال باید به مدیران شاخص صنعت پتروشیمی این حق را داد كه مطالبه‌های‌شان در تراز فعالیت و اثرگذاری‌شان باشد تا صنعت نفت كشور بتواند از داشته‌های علمی و همچنین توانمندی‌شان در راستای شكوفایی مهمترین منبع درآمد كشور بهره‌مند شود.
مهدی تقوی ، كارشناس مسایل اقتصادی، در گفت‌وگو با خبرنگار آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   در همین رابطه اظهار داشت: در اینكه در همه كارها باید از افراط و تفریط پرهیز كرد، هیچ شكی نیست. اما این را هم باید در نظر داشت «ارزش‌گذاری به تخصص» مساله‌ای است كه حتما می‌تواند دست‌آوردهای مهمی داشته باشد. به همین دلیل اگر قرار بر بهره‌گیری از دانش و تجربه افراد كارنامه‌دار در هر حوزه‌ای باشد، باید شرایطی را به وجود آورد كه برای مدیر فوق انگیزه لازم به وجود بیاید و در نتیجه بتواند تاثیرگذاری مثبتی از خود برجای بگذارد. 
استاد دانشگاه علامه‌طباطبایی در ادامه سخنانش گفت: اینكه یك نماینده مجلس دغدغه بیت‌المال داشته باشد، فی‌نفسه ارزش دارد و نشانگر حسِ عدالت‌طلبی آن نماینده است كه قطعا می‌تواند به سهم خود فرصتِ سوءاستفاده را از سوءاستفاده‌گران سلب كند. در كل باید گفت، روحیه مقابله با فرصت‌طلبی و دست‌درازی به منابع عمومی به هر شكلی كه باشد، موهبتی ارزشمند به‌شمار می‌رود و ترویج چنین روحیه‌ای می‌تواند فساد را به‌طور جدی كمرنگ كند. 
او همچنین تصریح كرد: با این حال باید مراقب باشیم تا دچار تفریط نشویم. به همه آنهایی كه با حقوق‌های به زعم خودشان نجومی مدیران صنعت پتروشیمی را به نوعی دست‌درازی می‌دانند باید گفت، مدیریت صنعت نفت و فراورده‌های نفتی كاری بسیار مهم و حساس است و به همین دلیل برای اینكه بخش به این مهمی به خوبی مدیریت شود، لازم است مدیران از هر لحاظ تامین شوند تا با آرامش لازم فكری و ذهنی به فكر رتق و فتق كارها بپردازند.  
وی توضيح داد: همچنین باید به این مساله هم اشاره كرد كه ارزش پول ملی افت فاحشی پیدا كرده است و اگر هر فرد متخصصی در حوزه‌های مختلف شرایط مالی‌ را مطلوب نبیند، به راحتی می‌تواند تصمیم به همكاری با شركت‌های بین‌المللی بگیرد تا از حقوق دلاری دریافت كند. شرح این شرایط نشان می‌دهد، مبارزه با رانت و فساد نباید موجب شود، صاحب‌نظران و افراد تاثیرگذار حوزه مهمی چون نفت رغبت لازم را برای فعالیت در بخش داخلی نداشته باشد. 
مهدی تقوی در پایان گفت: چرخ اقتصاد ایران بر پایه نفت و فراورده‌های نفتی می‌چرخد. به همین دلیل باید همه سعی‌مان را به كار بگیریم تا در این بحث استراتژیك از تصمیم‌های هیجانی پرهیز كنیم. همچنين اين را هم بدانيم كه بهره‌گيری از تخصص هزينه دارد.


کد مطلب: 131033

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/interview/131033/مدیران-کارنامه-دار-صنعت-پتروشیمی-باید-حقوق-بالایی-داشته-باشند

نفت ما
  https://www.naftema.com