کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کشف ‌‌فساد اقتصادی۱۴۸ میلیاردی در اردبیل

29 خرداد 1398 ساعت 12:45

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: این شخص متخلف متولد 1360 بوده و در فاصله 8 ماهه سال 97، تخلف کرده که اخلال در نظام اقتصادی کشور است، پرونده در اختیار بازپرس است و نفر اول دستگیر شده و پرونده در دست بررسی است و جزئیات در آینده اعلام می‌شود.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، رئیس کل دادگستری استان اردبیل از کشف پرونده فساد اقتصادی تامین مواد اولیه بطری آب معدنی به رقم ۱۴۸ میلیارد تومان خبر داد.

 ناصر عتباتی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال 97 در برهه‌ای شاهد افزایش قیمت آب معدنی بودیم که بررسی‌ها نشان می‌داد به دلیل افزایش قیمت بطری و دهانه آن مواد اولیه از بازار سیاه تهیه می‌شده است، اظهار داشت: با بررسی جدی پرونده، فسادی در این خصوص کشف شد.

وی افزود: نشان می‌داد بارنامه‌ها به نام استان اردبیل صادر شده اما مقصد مشخص نیست؛ با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) مشخص شد بیش از 148 میلیارد تومان تخلف در این خصوص محرز شده است.

عتباتی به جمع ریالی پرونده‌های مفاسد اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: در سال 97، حدود 200 میلیارد تومان در زمینه های زمین‌خواری، اختلاس، رباخواری، فرار مالیاتی و غیره بوده است و رقم فساد در این پرونده به مراتب بالا است.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه این شخص متخلف متولد 1360 بوده و در فاصله 8 ماهه سال 97، تخلف کرده که اخلال در نظام اقتصادی کشور است، افزود: پرونده در اختیار بازپرس است و نفر اول دستگیر شده و پرونده در دست بررسی است و جزئیات در آینده اعلام می‌شود.

عتباتی به مشکلاتی در تامین لبنیات و حتی سرم اشاره کرد و افزود: در حوزه پتروشیمی تخلفاتی کشف شده بود که در استان نیز این وضعیت بررسی شد و به دلیل اینکه مواد اولیه کمیاب شده بود قیمت محصولات افزایش داشت.

وی گفت: در بحث مبارزه با فعالیت‌های نامشروع اقتصادی مماشاتی با کسی نداریم و تسهیلات ارزی را سال گذشته بررسی کردیم که بخش عمده در جای خود هزینه شده بود اما به نام تسهیلات ایزوگام زمین خریداری شده بود که برخورد کردیم.
 
منبع: تسنیم 


کد مطلب: 115553

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/115553/کشف-فساد-اقتصادی۱۴۸-میلیاردی-اردبیل

نفت ما
  https://www.naftema.com