کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سال آینده؛

پتروشیمی اروند وارد فرابورس می شود

1 مهر 1398 ساعت 10:55

 نشان زاده  گفت: شرکت پتروشیمی اروند در نظر دارد با تغییر وضعیت و ساختار مالی وارد بورس شود اما در حال حاضر برای سال آینده امکان ورود این شرکت به فرابورس قبل از برگزاری مجمع سال آینده وجود دارد.


    به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، مدیرعامل پتروشیمی اروند گفت: در حال حاضر با تکلیفی که از سوی سهامداران شرکت پتروشیمی اروند شده، قراراست این شرکت سال آینده وارد فرابورس شود.
 
 نشان زاده درنشست خبری حاشیه نمایشگاه ایران پلاست گفت: شرکت پتروشیمی اروند در نظر دارد با تغییر وضعیت و ساختار مالی وارد بورس شود اما در حال حاضر برای سال آینده امکان ورود این شرکت به فرابورس قبل از برگزاری مجمع سال آینده وجود دارد.

وی در زمینه میزان سودآوری شرکت گفت : این شرکت با سرمایه 400میلیارد تومان توانسته است اخیرا افزایش سرمایه دهد و به 10 برابراین رقم ارتقا یافته است. همچنین این شرکت توانسته است سال گذشته 95 میلیارد تومان سودآوری داشته باشد.

وی در زمینه ظرفیت نصب شده این مجتمع پتروشیمی گفت: ظرفیت نصب شده این مجتمع 2 میلیون و 800 هزار تن است .  محصولات قابل عرضه این پتروشیمی می توان به كاستيك(NAOH50%)، گاز كلر، آب ژاول،S-PVC.E-PVC.EDC اشاره كرد.  

نشان زاده در خصوص محصولات این شرکت اظهار داشت: پتروشیمی اروند، به لحاظ تولیدPVC بزرگترین تولید کننده این محصول درایران است. در حال حاضر کل ظرفیت نصب شده این محصول در ایران بالغ بر 730 هزار تن است که ما به تنهایی 340 هزار تن تولید می کنیم. با راه اندازی پتروشیمی اروند تقریبا تمام وابستگی صنایع پایین دست به PVC تا حدود زیادی برطرف شده است.  

مدیرعامل پتروشیمی اروند به تولید محصول کلر و کاستیک اشاره کرد و گفت: طبق طراحی صورت گرفت در این مجتمع می توان به 660  هزار تن کاستیک،  340 هزار تن PVCو 340 هزار تن EDC رسید. تولید کلر که تامین کننده زنجیره PVC در ایران است نیز در این مجتمع تولید می شود. در حوزه تولید کاستیک نیز این مجتمع از تولیدکنندگان بسیار مهم و استراتژیک این محصول است و 40 درصد ار تولیدات کاستیک پتروشیمی اروند صادر می شود. کاستیک در صنایع آلومینیوم سازی، نفت و گاز، و مواد شوینده و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. 

وی در پاسخ به سوال سهام انرژی در مورد فروش این محصول در بورس کالا با توجه به میزان تقاضا چگونه است ؟ گفت: تنظیم بازار پی وی سی با اروند است و ما مکلفیم نیاز بازار داخل را مطابق با کف بازار عرضه کنیم و تا الان نیز اجازه ندادیم بازار با کمبود مواجه شود وهمیشه بیشتر از میزان عرضه کردیم.

مدیرعامل پتروشیمی اروند در زمینه سهامداران این مجتمع پتروشیمی گفت: سهامداران این شرکت عبارتند از 79 درصد هلدینگ خلیج فارس 20 درصد صندوق بازنشستگی نفت و یک درصد سایر سهامداران است.
 


کد مطلب: 117231

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/117231/پتروشیمی-اروند-وارد-فرابورس-می-شود

نفت ما
  https://www.naftema.com