کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امضای تفاهم‌نامه بین NPC و ایدرو

3 مهر 1398 ساعت 17:04

محمدی گفت:ما باید از نیاز صنایع پایین دست اطلاع پیدا کرده و گریدهایی از پلیمر را شناسایی و متناسب با آن سیستم پژوهش و فناوری را فعال کنیم.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با هدف افزایش همکاری در سال رونق تولید امضا شد.

  بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی با اشاره به اینکه برقراری کانال ارتباطی بین تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی در بالادست و مصرف کنندگان این محصولات در پایین دست از اهداف ما در نمایشگاه ایران پلاست بوده است، گفت: صنایع بالادست و پایین دست پتروشیمی باید باهم ارتباط تنگاتنگی داشته و از نیازهای هم باخبر باشند.

وی با بیان اینکه حدود 15 هزار بنگاه در صنایع پایین دست فعال هستن افزود: این بنگاه‌ها پنج میلیون تن در سال خوراک دریافت می‌کنند که منجر به اشتغال 880 هزار نفری شده است.

محمدی با بیان اینکه استراتژی تولید بالادست را باید بر اساس نیاز مصرف پایین دست تعریف کنیم، گفت: این برنامه‌ریزی باعث توسعه متوازن و متنوع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع از آنچه در پایین دست پتروشیمی اتفاق می‌افتد راهکاری برای استراتژی و برنامه‌های تولید و افق توسعه در این صنعت است.

معاون وزیر نفت با اشاره به هدف تفاهم‌نامه یاد شده گفت: تقویت صنایع پایین دستی و خودروسازی از جمله اهداف است.

وی یادآور شد: ما باید از نیاز صنایع پایین دست اطلاع پیدا کرده و گریدهایی از پلیمر را شناسایی و متناسب با آن سیستم پژوهش و فناوری را فعال کنیم.

در ادامه این مراسم باقر عالی نیز با بیان اینکه پتروشیمی پتانسیل زیادی در تکمیل زنجیره ارزش کشور دارد گفت: این صنعت نقش بسزایی جهت برطرف کردن نیاز سایر صنایع ایفا می‌کند.

مدیرعامل ایدرو خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه نیز به منظور کمک NPC به تعمیق نهضت ساخت داخل در سال رونق تولید برای استفاده از ظرفیت‌های این صنعت امضا می‌شود.


کد مطلب: 117313

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/117313/امضای-تفاهم-نامه-بین-npc-ایدرو

نفت ما
  https://www.naftema.com