کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پاسخ شرکت پارس تکنیک به یک مصاحبه

20 مهر 1398 ساعت 14:44

شرکت پارس تکنیک نسبت به مصاحبه غلامحسین زنهاری از مهندسین صنعت گاز که با عنوان" ناگفته‌های یک کارشناس صنعت گاز از انحصار میلیاردی شرکت پارس تکنیک در گفت‌وگو با "نفت ما":
هزینه تعمیرات 1 میلیارد و 200 میلیونی پارس تکنیک را به 5 میلیون تومان کاهش دادم" جوابیه ای را ارسال کردند که عینا منتشر می شود.


شرکت پارس تکنیک نسبت به مصاحبه غلامحسین زنهاری از مهندسین صنعت گاز که با عنوان" ناگفته‌های یک کارشناس صنعت گاز از انحصار میلیاردی شرکت پارس تکنیک در گفت‌وگو با "نفت ما":
هزینه تعمیرات 1 میلیارد و 200 میلیونی پارس تکنیک را به 5 میلیون تومان کاهش دادم" جوابیه ای را ارسال کردند که عینا منتشر می شود:
با سلام و احترام،
خواهشمند است بر اساس قانون مطبوعات نسبت به درج پاسخ این شرکت به ادعاهای کذب آقای غلامحسین زنهاری که در تاریخ چهارم مهرماه در آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما" منعکس گردیده در اولین فرصت ممکن اقدام فرمایید. بدیهی است این شرکت حق اعاده حیثیت در قبال انتشار مطالب کذب توسط آقای زنهاری را برای خود محفوظ می داند.
در ابتدا لازم است شرح تعمیر دستگاه اسکرابر گاز که سایکلونهای آن بدلیل سایش مداوم توسط ذرات معلق در گاز سوراخ شده و از بین رفته اند بطور مختصر توضیح داده شود. طراحی سایکلونهای دستگاه اسکرابر که وظیفه جداسازی ذرات معلق میکرونی در گاز برای حفاظت از توربین های گازی را بعهده دارند، خود امری بسیار پیچیده بوده و شرکتهای انگشت شماری در سطح بین المللی و داخلی تاکنون به این تکنولوژی دست یافته اند. لازم به ذکر است شرکت پارس تکنیک اولین طراح و سازنده اسکرابرهای مولتی سایکلون در ایران بوده و صدها دستگاه اسکرابر تولیده شده توسط این شرکت با راندمان بسیار بالا در ایستگاههای تقویت فشار و سایر صنایع مرتبط با گاز طبیعی در حال کار هستند.
پروژه تعمیر یکدستگاه اسکرابر منطقه 5 عملیات انتقال گاز که موضوع آن تعویض کامل سایکلونها بدلیل سایش و سوراخ شدگی آنها و همچنین افزایش تعداد سایکلونها از 270 عدد قبلی به 400 عدد سایکلون نسل جدید و افزایش ظرفیت اسکرابر از حدود 17 میلیون متر مکعب (SCMH) به 25 میلیون متر مکعب (SCMH)، پس از برسیهای فنی و امکان سنجی انجام پروژه توسط تیم طراحی این شرکت و همچنین پس از ارائه پیشنهاد فنی و آنالیز قیمت فعالیتهای مربوطه در فرایند تعمیر اسکرابر به کارفرمای محترم صورت گرفته است. فعالیتهای صورت گرفته در فرایند تعمیر و افزایش ظرفیت اسکرابر منطقه به ترتیب شامل موارد زیر می گردد:
1- برشکاری و جداسازی عدسی فوقانی اسکرابر 2- برشکاری و خارج نمودن سایکلونهای قدیمی بهمراه تیوب شیتها 3- تمیزکاری داخلی 4-طراحی و ساخت تیوب شیتها و سایکلونهای نسل جدید بر اساس افزایش ظرفیت مورد نظر کارفرما 5- جانمایی سایکلون باندل جدید و نصب و جوشکاری در محل استقرار آن در داخل اسکرابر 6- نصب و جوشکاری عدسی فوقانی به بدنه مخزن 7- انجام تستهای رادیوگرافی و مایعات نفوذی بر روی جوش مذکور 8- انجام عملیات حرارتی PWHT بر روی جوش مذکور و انجام تست آلتراسونیک اطراف جوش 9- انجام تست هیدرواستاتیک بر روی اسکرابر 10- رنگ آمیزی و آماده سازی برای حمل.
متأسفانه آقای زنهاری کلیه فعالیتهای فوق که با دانش فنی و تجربه 30 ساله پارس تکنیک صورت گرفته، عمدا" و یا سهوا" به تعمیرات جزئی و تعویض چند تیوب (که فاقد هر گونه تکنولوژی و دانش فنی می باشد) تقلیل داده و با ادعاهای بسیار سطحی در جهت تخریب این شرکت اقدام نموده است. اگر چه ادعاهای ایشان با تعداد اندک مخاطبین خود، هیچگونه خللی به جایگاه و خدمات ارزشمند این شرکت طی سه دهه اخیر به صنعت نفت، گاز و پتروشیمی این شرکت وارد نخواهد ساخت، ولی بنظر می رسد ایشان با نیت خودنمایی و کسب درآمد جانبی از محیط محل خدمت خود، و از طریق ناصواب تهمت و افترا به پیمانکار و کارفرما، هم اخلاق حرفه ای و هم قانون را به کلی زیر پا گذاشته است.
شایان ذکر است هزینه تعمیرات و افزایش ظرفیت اسکرابر فوق که در سال 96 با سیصد میلیون اجرا گردیده هم اکنون با مبلغ هفتصد میلیون تومان هم به سختی قابل اجرا بوده، و ارزش یکدستکاه اسکرابر در حال حاضر در حدود دو میلیارد تومان می باشد.
از آقای زنهاری بایستی سوال کرد چگونه به خود جرأت می دهید ادعای بی اساس هزینه تعمیر و طراحی افزایش ظرفیت یکدستگاه اسکرابــر با مبلغ پنج میلیون تومــان را مطرح نموده و دیگران را زیر سوال ببریــد. شما اگر حسن نیت و یا طرح ارزشمنـدی داشتیـد می توانستید بدون نیاز به تخطئه دیگران، با ثبت طرح خود در مراجع ذیصلاح و کسب مجوزهای لازم در زمینه تعمیرات اسکرابر فعالیت نمایید.
 


کد مطلب: 117615

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/117615/پاسخ-شرکت-پارس-تکنیک-یک-مصاحبه

نفت ما
  https://www.naftema.com