کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مجلس اگر قدرتمند بود مانع این شیوه سهمیه‌بندی بنزین می شد

16 آذر 1398 ساعت 11:54

مهدی‌پور گفت: اگر مجلس، مجلسی قدرتمند حافظ منافع مردم باشد اجازه نمی‌دهد برنامه مهمی مانند سهمیه بندی بنزین، به این وضع آشفته و ناقص و نادرست اجرا شود و این همه خسارت به کشور وارد کند و قطعاً این یکی از دلایل نارکارآمدی مجلس دهم است.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  عضور شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: اگر مجلس، قدرتمند و حافظ منافع مردم بود، اجازه نمی‌داد سهمیه‌بندی بنزین، به این وضع آشفته و نادرست اجرا شود.
 
فرشاد مهدی‌پور  با اشاره به تغییر و تحولات مجلس در تاریخ مجالس ایران اظهار داشت: مجالس در جمهوری اسلامی همیشه تجربه تغییرات جدی را داشته است، در برخی مجالس یک جریان سیاسی به یک جریان سیاسی دیگر منتقل شده، گاهی اوقات هم دچار تکانه‌های ائتلافی شده است.

وی با بیان اینکه مجلس دهم یکی از ضعیف ترین مجالس جمهوری اسلامی است گفت: متأسفانه مجلس فعلی کاملا ائتلافی است و هیچ قطب سیاسی در آن غلبه جدی ندارد، برخی جریان‌ها در این مجلس بر اساس منافع مادی شکل گرفته و رشد کرده اند.

مهدی‌پور افزود: ایدئولوژی در برخی جریانات سیاسی سابق در مجلس از بین رفته و برخی از آنها به جای تمایلات حزبی و سیاسی خود به زد و بند و معامله روی آورده‌اند که نتیجه این اتفاقات تهی شدن مجلس از راس امور است.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی همچنین با تاکید بر اینکه مردم، این تهی شدن مجلس از راس امور را به خوبی لمس می‌کنند تصریح کرد: مجلس، تنها واحد قانون‌گذاری در ایران است که می‌تواند دولت بر سر کار بیاورد و رئیس جمهور را برکنار کند و حتی بر تمام امور جمهوری اسلامی نظارت کند.

وی ادمه داد: با کمال تأسف مجلس فعلی در این دوره، بسیار ضعیف عمل کرده است، کمی دقت در عملکرد نمایندگان در موضوع تحقیق و تفحص‌ها نشان می‌هد برخی منافع مالی و تبانی بین فلان ائتلاف و فلان حزب وجود دارد که برخی استیضاح ها و سوال و جواب ها منتفی شود.

مهدی‌پور با تاکید بر اینکه این زد و بندها خطرناک است خاطرنشان کرد: این مجلس ائتلافی و ضعیف باید به نفع مردم حتما تغییر کند و تدبیر درست در اولویت امور باشد.

وی با اشاره به افزود: ناکارآمدی‌های مجلس در تصمیم‌گیری‌های‌ حوزه سیاست خارجی، ضعف در حوزه سیاست داخلی، نداشتن یک طرح واحد و سنجیده در حوزه اقتصاد، و نداشتن سازوکار مناسب در خصوص شورای شهر که به مجلس واگذار شده باعث شده تا مجلسی بدون قدرت به نمایش گذاشته شود.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ادامه فعالیت این مجلس را به نفع مردم و جمهوری اسلامی ندانست و ادامه داد: به طور طبیعی مجلس یازدهم 70 درصد تغییر خواهد داشت و نمایندگانی از این مجلس باقی می‌مانند که با ایده تغییر و تحول در مجلس همراه شوند.

مهدی پور لزوم برخورد با فساد را یکی از اولویت‌های کاری مجلس دانست و اظهار داشت: مجلس قدرت زیادی در حوزه نظارت دارد، در حال حاضر برخورد با فساد جزء مطالبات عمومی است اما مجلس نسبت به آن واکنش قابل دفاعی ندارد، مطالبه ای که قوه قضاییه تا کنون با آن برخورد کرده است که منجر به اقبال عمومی بالا و محبوبیت زیادی شده است.

وی افزود: مجلس از این قدرت استفاده نمی‌کند، حتی تاکنون نتوانسته نظارت بر خودش را اجرایی کند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اهمیت تغییر مجلس را در راستای قدرتمند کردن آن در حوزه نظارت بر همه عرصه‌‌ها دانست و گفت: در این راه، جوان‌سازی ایده‌ها و طرح‌ها و برنامه‌ها و حتی ساختارها می‌تواند بسیار کمک کند و این یک نیاز اساسی در مجلس است.

مهدی‌پور با بیان اینکه کارآمد بودن مجلس نیازمند نوپا شدن و پویا شدن مجلس است ادامه داد: افرادی که تجربه و توانمندی حل مسئه دارند می‌توانند با ایده‌های نو و جوان وارد مجلس شوند که با نگاه ملی مسائل را حل کنند و نگاه قومیتی به حداقل خودش برسانند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری میراث انقلاب اسلامی است، برخی وزرا در ایام استیضاح بارها گفتند که برخی نمایندگان به دنبال گرفتن منافع از ما هستند، پس این مجلس نمی‌تواند بر برنامه های دولت نظارت کند.

عضور شورای ائتلاف نیروی انقلاب اسلامی در پایان گفت: اگر مجلس، مجلسی قدرتمند حافظ منافع مردم باشد اجازه نمی‌دهد برنامه مهمی مانند سهمیه بندی بنزین، به این وضع آشفته و ناقص و نادرست اجرا شود و این همه خسارت به کشور وارد کند و قطعاً این یکی از دلایل نارکارآمدی مجلس دهم است.

منبع: فارس 


کد مطلب: 118880

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/118880/مجلس-اگر-قدرتمند-مانع-این-شیوه-سهمیه-بندی-بنزین-می

نفت ما
  https://www.naftema.com