کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دلیل تأخیر در بارگیری جکت فاز ۱۱ پارس جنوبی

31 فروردين 1399 ساعت 13:49

مدیرعامل گروه پتروپارس، شیوع ویروس کرونا را در اواخر سال ۹۸ مهم‌ترین دلیل تأخیر در بارگیری جکت فاز ۱۱ پارس جنوبی عنوان کرد و گفت: حفاری پنج حلقه چاه این فاز پس از نصب این جکت اواخر بهار یا اوایل تابستان انجام می‌شود.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، حمیدرضا مسعودی با بیان اینکه عملیات ساخت جکت فاز ۱۱ پارس جنوبی تکمیل شده است و اکنون مراحل مقدماتی بارگیری در حال انجام است، تصریح کرد: امیدواریم عملیات بارگیری این جکت نیمه اردیبهشت‌ماه انجام شود.
وی با اشاره به اینکه  پس از بارگیری و رسیدن این جکت به آب‌های خلیج فارس عملیات نصب آغاز می‌شود، گفت: حفاری پنج حلقه چاه این فاز نیز پس از نصب جکت آغاز خواهد شد.
مدیرعامل گروه پتروپارس درباره زمان آغاز حفاری چاه‌های فاز ۱۱ میدان مشترک پارس جنوبی اظهار کرد: در صورت متعادل بودن شرایط آب و هوایی، اواخر خردادماه یا اوایل تیرماه حفاری چاه‌های فاز ۱۱ را شروع می‌کنیم.
مسعودی دلیل تأخیر در بارگیری جکت فاز ۱۱ پارس جنوبی را شیوع ویروس کرونا و دستورعمل‌های ابلاغی برای جلوگیری از شیوع این ویروس عنوان کرد و افزود: فعالیت‌های مربوط به بارگیری این جکت که در جزیره قشم قرار دارد، اکنون آغاز شده است.
وی درباره اولویت‌های امسال گروه پتروپارس هم اظهار کرد: تمامی طرح‌هایی که به این شرکت سپرده شده از جمله فاز ۱۱ پارس جنوبی، بلال، فرزاد و ... برای این شرکت مهم است و کار آنها نیز  به موازات هم پیش خواهد رفت.
توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی پس از خروج شرکت‌های توتال فرانسه و شاخه بین‌المللی شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی‌آی) چین به‌طور کامل به شرکت پتروپارس سپرده شده است.
 

منبع: شانا 


کد مطلب: 122139

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/122139/دلیل-تأخیر-بارگیری-جکت-فاز-۱۱-پارس-جنوبی

نفت ما
  https://www.naftema.com