کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخرین وضعیت صادرات گاز به ترکیه

20 ارديبهشت 1399 ساعت 8:07

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در مورد آخرین وضعیت صادرات گاز به ترکیه نیز گفت: با ترکیه مشغول مذاکره هستیم و این کشور اقدامات لازم برای تعمیر خط لوله را آغاز کرده است.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از افزایش ظرفیت انتقال گاز در کشور خبر داد و گفت:‌ شبکه گاز کشور ظرفیت انتقال یک میلیارد متر مکعب گاز در روز را دارد.  
«مهدی جمشیدی دانا» با اشاره به اینکه پروژه‌های متعددی در سال گذشته برای افزایش ظرفیت شبکه گاز کشور انجام شده، ‌ ادامه داد: بیشترین پروژه‌ها بر روی خط نهم سراسری اجرا شده که قسمت اعظمی از آن امسال به بهره‌برداری می‌رسد.  
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران افزود: امسال در ادامه روند توسعه پارس جنوبی، ‌ سکوهایی که نصب شدند به تولید گاز می‌رسند.  
جمشیدی دانا تاکید کرد: ‌با این حال و با توجه به توسعه شبکه، ‌ هیچ گازی در پارس جنوبی حبس نخواهد شد.  
به گفته مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، ‌ بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و اعلام رئیس جمهوری، ‌تولید گاز کشور به یک میلیارد متر مکعب در روز می‌رسد و شبکه گاز نیز آمادگی انتقال گاز را از مبادی تولیدی به مقاصد مصرف دارد.  
وی در مورد آخرین وضعیت صادرات گاز به ترکیه نیز گفت: با ترکیه مشغول مذاکره هستیم و این کشور اقدامات لازم برای تعمیر خط لوله را آغاز کرده است.  
جمشیدی دانا ادامه داد:‌ اگرچه سفارش‌گذاری برای تجهیزات مورد نیاز تعمیر خط لوله نیز از سوی ترکیه انجام شده اما به دلیل کرونا، ‌تامین تجهیزات با تاخیر رو به رو است.  
وی به پیشنهاد ایران برای تعمیر خط لوله گاز صادراتی و تامین تجهیزات نیز اشاره کرد و افزود: ‌با این حال طرف ترک در این مورد تنها از ایران بابت پیشنهاد تشکر کرده است.

منبع: ایرنا


کد مطلب: 122929

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/122929/آخرین-وضعیت-صادرات-گاز-ترکیه

نفت ما
  https://www.naftema.com