کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

 مدیرعامل تاپیکو اعلام کرد:

ظرفیت‌های فارابی برای ورود به کسب و کار پرسود

2 خرداد 1399 ساعت 9:08

 مدیرعامل هلدینگ نفت و گاز و‌ پتروشیمی شستا (تاپیکو) در آیین معارفه مدیرعامل پتروشیمی فارابی بر ظرفیت‌های بالقوه این شرکت برای ورود به کسب و کار پرسود مخزن‌ داری در کشور تاکید کرد.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،   آیین معارفه محمود فخرایی مدیرعامل جدید پتروشیمی فارابی عصر چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه با حضور محمود مخدومی مدیرعامل تاپیکو، محمدجواد بدری مدیرعامل پتروشیمی فناوران، نمایندگان پتروشیمی امیرکبیر در هیات مدیره فارابی و معاونان و مدیران پتروشیمی فارابی در ماهشهر برگزار شد.

 مدیرعامل تاپیکو در این نشست، با اشاره به اقدام بسیار خوبی که در خصوص تکمیل و راه‌اندازی مخازن پتروشیمی فارابی در سه ماه گذشته انجام شده است گفت: خوشبختانه با پشتکار، تلاش شبانه روزی و پیگیری انجام شده توسط مدیرعامل، مدیران و کارکنان این شرکت و نیز حمایت پتروشیمی فناوران و پتروشیمی امیرکبیر به عنوان سهامداران عمده این شرکت، موضوع تکمیل و راه‌اندازی مخازن و عقد قرارداد اجاره آن با یکی از شرکتهای پتروشیمی منطقه به انجام رسید که ارزش افزوده بسیار خوبی برای فارابی ایجاد کرده است.

مخدومی با بیان اینکه کسب و کار مخزن داری با توجه به نیازهای جهانی و داخلی به ذخیره‌سازی همچنان یکی از کسب و کارهای بسیار سودده است گفت:به نظر می‌رسد پتروشیمی فارابی با توجه به زمین ۱۰ هکتاری که در یکی از بهترین موقعیت‌های منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر واقع شده و دسترسی بسیار خوبی که به اسکله‌های صادراتی دارد می‌تواند کسب و کار مخزن داری را به عنوان یک کیب و کار سودآور در برنامه خود قرار دهد که نیازمند بررسی و طرح در هیات مدیره شرکت است.

مدیرعامل تاپیکو گفت: خوشبختانه در مجموعه شستا، شرکتهای تخصصی و زیرساخت‌های بسیار خوبی اعم از شرکتهای پیمانکاری، فنی و مهندسی، بازرسی فنی و... برای راه‌اندازی و ساخت مخزن وجود دارد؛ حتی با استفاده از ظرفیت شرکتهایی که در مجموعه وزارت تعاون، کار و‌رفاه اجتماعی هستند، می‌توان این کسب و کار را به عنوان یک کسب و کار سودآور و با ارزش افزوده بالا برای خانواده بزرگ وزارت تکاور در نظر گرفت.

او همچنین به ضرورت انجام هم‌افزایی در مجموعه شرکتهای ‌تابعه شستا و تاپیکو اشاره کرد و گفت:پتروشیمی فارابی می‌تواند در خصوص بدهی برق خود از ظرفیت‌های تهاتر بدهی با مطالبات هلدینگ انرژی از دولت و سایر ظرفیت‌های موجود در این هلدینگ تابعه شستا استفاده نمایند.

 مخدومی به وضعیت مناسب پتروشیمی فارابی در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت:انتظار ما در دوره مدیریت جدید این پتروشیمی این است که بتوانیم از بازار پایه به بازار اصلی و جایگاه اصلی پتروشیمی فارابی برگردیم.

وی همچنین بر ضرورت پیگیری جدی پرونده‌های حقوقی شرکت به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌ای مدیرعامل جدید پتروشیمی فارابی تاکید کرد.

 شکستن رکورد تولید محصول PA پس از ۱۲ سال

محمود فخرایی مدیرعامل پتروشیمی فارابی نیز در ابتدای این نشست با ارائه گزارشی از مدت سه ماهه سرپرستی خود بر این شرکت پتروشیمی گفت:با حمایت‌های خوبی که توسط مدیران عامل پتروشیمی فناوران و امیرکبیر به عنوان سهامداران اصلی شرکت انجام شد موفق شدیم در سه ماه گذشته تولید محصول PA را علیرغم همه مشکلاتی که در تامین خوراک داشتیم پس از ۱۲ سال شکسته و ‌به میزان بیش از ۲۰۲۰ تن تولید دست‌ پیدا کنیم.

وی افزود: بالاترین میزان تولید این محصول در پتروشیمی فارابی مربوط به سال ۸۷ بود که شرکت توانسته بود ۱۹۹۸ تن PA تولید کند، این در حالی است که با یاری خدا قادر خواهیم بود تا پایان اردیبهشت ۷۰ تن دیگر تولید کرده و میزان تولید را به بیش از ۲۰۹۰ تن افزایش دهیم.

وی به تکمیل و‌ راه‌اندازی مخازن پتروشیمی فارابی و عقد قرارداد اجاره آنها اشاره و تاکید کرد:در برنامه کوتاه مدت خود برنامه‌ریزی برای مسقف نمودن دو مخزن دیگر از مخازن موجود و ایجاد ارزش افزوده از طریق اجاره آنها را در دستور کار قرار داده‌ایم.

فخرایی بروز رسانی سیستم ایمنی و آتش نشانی مخازن، نوسازی خطوط لوله به طول ۲/۵ کیلومتر، اخذ مجوز صنایع پایین دستی پتروشیمی برای تامین خوراک بصورت قرارداد خارج از بورس کالا، مطالعه امکان سنجی احداث واحد متانول سبز، بررسی طرح احداث واحد کلرآلکالی با مشارکت پتروشیمی غدیر، بروز رسانی سیستم حقوق و دستمزد بر مبنای طرح طبقه‌بندی مشاغل و تدوین چارت سازمانی جدید بر اساس ابلاغیه‌های تاپیکو را از مهم‌ترین دستاوردهای ۳ ماه گذشته عنوان کرد.

 


کد مطلب: 123492

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/123492/ظرفیت-های-فارابی-ورود-کسب-کار-پرسود

نفت ما
  https://www.naftema.com