کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چاه جدید «هما» به تولید رسید

19 خرداد 1399 ساعت 9:39

یک حلقه چاه جدید با هدف نگهداشت تولید در میدان گازی هما در منطقه عملیاتی پارسیان راه‌اندازی شد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، گفت: چاه توسعه‌ای شماره ۲۳ میدان گازی هما در منطقه عملیاتی پارسیان از سوی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران حفاری و پس از نصب تسهیلات سرچاهی و خط لوله انتقال به وسیله شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی با دبی نیم میلیون متر مکعب گاز در روز، در مدار تولید قرار گرفت.

حمید ایزدی، با اشاره به اینکه این چاه در راستای صیانت از مخزن و برنامه های نگهداشت و افزایش تولید، راه‌اندازی شد، گفت: چاه شماره ۲۳ هما پس از گذراندن مراحل موقعیت سازی، حفاری، نصب تسهیلات سرچاهی، عملیات اسید کاری و تمیز سازی، هوازدایی، فشار افزایی و رفع نشتی های موجود به مرحله بهره‌برداری رسید.

وی، ادامه داد: بر اساس برنامه های نگهداشت و افزایش تولید و در صورت تامین به موقع امکانات تا پایان سال جاری، چهار حلقه چاه گازی توسعه‌ای دیگر در میدان‌های گازی دالان، هما، شانول و تابناک و ۲ حلقه چاه نفتی نیز در میدان نفتی سعادت‌آباد به بهره‎برداری می رسد.

به گفته ایزدی، همچنین در این مدت، چهار حلقه چاه تعمیری نیز در میدان های گازی آغار، دالان، و شانول نیز به چرخه تولید باز می‌گردد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی یکی از شرکت های‌ تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که پنج منطقه عملیاتی نار و کنگان، آغار و دالان، پارسیان، سرخون و گشوی جنوبی و سروستان و سعادت‌آباد را در سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان راهبری می کند.


کد مطلب: 124005

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/124005/چاه-جدید-هما-تولید-رسید

نفت ما
  https://www.naftema.com