کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازدید مدیر عامل NPC از چند طرح پتروشیمی

9 تير 1399 ساعت 12:11

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از روند ساخت چند طرح توسعه ای صنعت پتروشیمی در استان های بوشهر و فارس بازدید می کند.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی عصر امروز دوشنبه ( 9 تیرماه ) به همراه جمعی از مدیران ارشد این شرکت از طرح های استحصال اتان شرکت پالایش پارسیان سپهر ، مجتمع پالایش پارسیان سپهر و همچنین محل پیشنهادی احداث پارک پلی پروپیلن بازدید خواهد کرد.
براساس این گزارش مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی فردا سه شنبه (10 تیرماه) از طرح های متانول پتروشیمی بوشهر، سبلان، کیمیای پارس خاورمیانه واکسیر حلال نیز بازدید خواهد کرد .

طرح استحصال اتان و هیدروکربن های سنگین تر شرکت پالایش پارسیان سپهر
این طرح بمنظور استحصال اتان از گازهای خروجی پالایشگاه گاز پارسیان با آب گیری گازهای یادشده در منطقه مُهر وجداسازی متان و سپس انتقال باقیمانده گازها از طریق خط لوله به عسلویه، جهت تفکیک اتان (و تزریق به خط خوراک ) و ارسال محصولات پروپان، بوتان و+C5 به مخازن ذخیره در زمینی به مساحت 30 هکتار واقع در شهرستان مُهر استان فارس و 23 هکتار در عسلویه در بهمن ماه 1393 آغاز به کار کرد.
طرح فوق دارای واحدهای فرایندی، پست وخط انتقال برق، مخازن صادراتی، خط لوله انتقال+C2 و واحد سرویس های جانبی است.

طرح واحد متانول پتروشیمی بوشهر
قرارداد لیسانس، مهندسی پایه این طرح با شرکت کازاله و مهندسی تفصیلی و خدمات خرید با شرکت پیدک منعقد شده است. این طرح از طرح های اولویت دار صنعت پتروشیمی است که با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ٦٥٠ هزار تن متانول فعالیت می  کند.

طرح متانول پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه
شرکت پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه مجری طرح تولید 1650 هزار تن در سال (5000 تن در روز) متانول در فاز 2 منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است که در زمینی به مساحت 7.48 هکتار واقع شده  است.

طرح پتروشیمی سبلان
هدف از اجرای پتروشیمی سبلان احداث و راه اندازی یک واحد متانول با ظرفیت 1.6 میلیون تن در زمینی به مساحت 7 هکتار واقع در منطقه ویژه اقتصادی پارس، (عسلویه ) است. شرکت صاحب لیسانس و دانش فنی این واحد، یک شرکت معتبر اروپایی است.


کد مطلب: 124842

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/124842/بازدید-مدیر-عامل-npc-چند-طرح-پتروشیمی

نفت ما
  https://www.naftema.com