کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اهالی روستای سمیرم: گاز طبیعی نداریم

24 تير 1399 ساعت 8:46

شماری از اهالی سه روستای خینه، دیلی و خفر واقع در جنوب شهرستان سمیرم گفتند این روستاها از مزایای گاز طبیعی بی‌بهره هستند و مسوولان برای تحقق این مهم تدبیر کنند.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   آنان اظهارداشتند: اگرچه این روستاها در مناطق کوهستانی سمیرم واقع شدند اما برای شبکه‌گذاری گاز طبیعی در این مناطق راههای وجود دارد که می‌توان از آن مسیر  این طرح را به انجام رساند و دل این روستاییان زحمت‌کش را شاد کرد.
این روستاییان از مسوولان امر استانی و شهرستانی خواستند تا نسبت به تحقق این مهم برای اهالی این مناطق محروم تلاش وافر داشته باشند.
رییس شرکت گاز سمیرم در همین ارتباط گفت: همچنان مشکل شبکه‌گذاری و انتقال گاز به روستاهای خینه، دیلی و خفر در جنوب این شهرستان حل نشده و این روستاها از مزایای گاز طبیعی بی‌بهره‌اند.
سید علی‌اکبر طباطبایی تصریح کرد: این سه روستا در جنوبی‌ترین نقطه سمیرم و استان اصفهان، در منطقه‌ای کاملا کوهستانی، سخت گذر و سنگلاخ واقع شده‌اند.
به گفته وی، مطالعات متعددی در مورد چگونگی انتقال گاز و شبکه‌گذاری برای این روستاها انجام شده اما به نظر می‌رسد تنها راه و مسیری که می‌توان خط انتقال احداث و حفاری کرد، از مسیر روستای سرباز در بخش پادنای بزرگ سمیرم خواهد بود.
طباطبایی با بیان اینکه روستای سرباز در بخش پادنای بزرگ و روستاهای خفر، خینه و دیلی در بخش پادنای کوچک واقع شده‌اند، ادامه داد: همچنان این طرح در دست مطالعه است و اقدام عملی برای حفاری و خط انتقال انجام نشده است.
 رییس شرکت گاز سمیرم در ادامه به حذف قبض کاغذی گاز در سمیرم اشاره کرد و گفت: ۹۵ درصد از خانوارهای سمیرمی تا زمان حاضر برای حذف قبض کاغذی اقدام کرده‌اند و  پنج درصد باقی مانده شامل افرادی هستند که به صورت فصلی در شهرستان کار می‌کنند یا ساکن می‌شوند.
به گفته طباطبایی، این تعداد نیز از طریق یادداشت شماره کنتور، سامانه پیامکی، تلفن یا با مراجعه به شرکت گاز  قبض خود را پرداخت می‌کنند.
رئیس شرکت گاز شهرستان سمیرم در ادامه اظهار داشت: با توجه به درخواست شبکه‌گذاری شهرک فتح‌آباد ، این طرح با ۶۰۰ متر شبکه‌گذاری خاتمه یافت.
طباطبایی یادآور شد: این طرح از میانه سال گذشته شروع شده بود اما با شیوع ویروس کرونا تا اوایل خرداد به مدت سه ماه تعطیل شد و ادامه کار در خردادماه انجام و علمک‌ها نصب شدند.
وی به نصب ۲۰۰ علمک در سطح شهرستان و ۲ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز که به اتمام رسیده اشاره کرد و افزود: این عملیات شامل گازرسانی به واحدهای تولیدی از جمله مرغداری‌ها و گلخانه‌ها بود که به انجام رسید و نهایی شد.
رییس شرکت گاز سمیرم عنوان کرد: طرح بزرگ گازرسانی به معدن خاک نسوز با ۹ کیلومتر شبکه‌گذاری نیز در سال جاری در دست اقدام است.
طباطبایی در همین پیوند اقدام‌های این شرکت در رابطه به پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را یادآور شد و گفت: توزیع بسته‌های بهداشتی ویژه کارکنان، ارائه خدمات غیرحضوری، عدم مراجعه درب منازل برای کنتور خوانی و قطع و وصل گاز، ارسال نکردن قبض به مدت ۲ ماه تا آخر اردیبهشت‌ماه از جمله این فعالیت‌ها بود.
روستاهای خینه، دیلی و خفر در منتهی‌الیه جنوب سمیرم و استان اصفهان، در دامنه رشته کوه دنا و زاگرس مرکزی واقع شده اند.
شهرستان سمیرم با افزون بر ۹۰ هزار جمعیت ثابت و عشایری، ۱۵۰ روستاو آبادی، ۶ شهر و چهار بخش مرکزی، پادنا، وردشت و پادنای بزرگ در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

منبع: ایرنا 


کد مطلب: 125439

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/125439/اهالی-روستای-سمیرم-گاز-طبیعی-نداریم

نفت ما
  https://www.naftema.com