کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پروژه جدید پلی اتیلن «آریا» وارد فاز اجرایی شد؛

خیز آریا برای تولید یک میلیون تنی پلی اتیلن

27 مهر 1399 ساعت 10:00

با انتخاب پیمانکار احداث، پروژه پلی‌اتیلن ۳۰۰ هزارتنی جدید آریا ساسول وارد فاز اجرایی شد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،     پس از برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار EPCC طرح توسعه احداث واحد جدید پلی‌اتیلن، شرکت مهندسان مشاور سازه با مشارکت شرکت سازه پاد تهران به عنوان برنده مناقصه انتخاب و پس از تکمیل تشریفات مقدماتی و امضای قرارداد عملیات اجرایی پروژه به طور رسمی وارد فاز اجرایی گردید.

بنا بر این گزارش، عملیات اجرایی پروژه برای مدت ۲۷ ماه برنامه ریزی شده است و در نیمه دوم سال 1401 به اتمام خواهد رسید. هدف از اجرای این طرح توسعه، افزایش سودآوری و ایجاد ارزش افزوده بیشتر از طریق تکمیل زنجیره ارزش اتیلن و ایجاد تنوع در تولید محصولات است. با اجرای این پروژه جدید تولید پلی اتیلن آریا ساسول به یک میلیون تن می رسد و برآورد ها نشان می دهد با بهره ‌برداری از این پروژه ، سودآوری شرکت حدود ۱۰۰ میلیون دلار افزایش خواهد یافت. 

عملکرد چشمگیر آریاساسول در ۶ ماهه اول سال

پلیمر آریا ساسول در گزارش شش ماهه سال مالی 99 توانسته 8,782 ریال سود به ازای هر سهم محقق کند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 95 درصد افزایش داشته است. آریا در فصل تابستان امسال 5,817 ریال سود به ازای هر سهم رسیده که نسبت به فصل گذشته 96 درصد افزایش نشان میدهد.
فروش فصل تابستان نسبت به فصل گذشته 54 درصد افزایش داشته در حالی که بهای تمام شده در همین مدت تنها 23 درصد رشد کرده و موجب شده تا حاشیه سود ناخالص بطرز چشمگیری افزایش یابد و از 42 درصد در فصل گذشته به 54 درصد در فصل اخیر برسد که یک رکورد محسوب میشود. حاشیه سود ناخالص در فصول گذشته معمولا بین 52-41 درصد بوده است. 
جمع تناژ فروش 6 ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش داشته است. جمع مبلغ فروش آریا شش ماهه سال 99 مبلغ 60,734 میلیارد ریال رسیده است

شرکت پلیمر آریاساسول، از خردادماه سال جاری با نماد آریا در بازار دوم فرابورس عرضه شد و یکی از سودآورترین شرکتهای بازار سرمایه محسوب می شود.


کد مطلب: 128941

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/128941/خیز-آریا-تولید-یک-میلیون-تنی-پلی-اتیلن

نفت ما
  https://www.naftema.com