کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ائتلالف سعودی ۱۵ نفتکش را توقیف کرده است

2 آبان 1399 ساعت 10:26

شرکت ملی نفت یمن اعلام کرد که بحران سوخت در این کشور به کارشکنی ائتلاف سعودی در ورود فرآورده‌های نفتی برمی‌گردد به گونه‌ای که ۱۵ نفتکش همچنان از سوی این ائتلاف توقیف شده است.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   شبکه المسیره یمن به نقل از شرکت ملی نفت این کشور گزارش داد که ائتلاف سعودی، ۱۲ نفتکش که حامل مجموعاً ۳۲۵ هزار تُن بنزین و نفت دیزل است را بیش از ۲۰۰ روز است که توقیف کرده است.
شرکت نفت یمن گفته است که توقیف این نفتکش‌ها در حالی صورت گرفته که همه اقدامات لازم از جمله بازرسی‌های دقیق در خصوص آن در جیبوتی انجام شده و مجوز‌های ترخیص‌ لازم از سوی سازمان ملل صادر شده است.
«عمار الاضرعی»، مدیرکل شرکت ملی نفت یمن، سازمان ملل و ائتلاف سعودی را مسئول اصلی اوضاع در این کشور و بحران سوخت دانست و گفت که این ائتلاف با دزدی دریایی، توقیف نفت‌کش‌های سوخت و تحمیل هزینه‌های بیشتر بر شهروندان یمنی شرایط مذکور را در یمن ایجاد کرده است.
شرکت ملی نفت یمن از سازمان ملل متحد و فرستاده این سازمان به این کشور به دلیل عدم التزام به تعهدات خود در قبال ورود سوخت به یمن و جانبداری از ائتلاف متجاوز سعودی انتقاد کرده است.

منبع: فارس


کد مطلب: 129148

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/129148/ائتلالف-سعودی-۱۵-نفتکش-توقیف-کرده

نفت ما
  https://www.naftema.com