کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازدید کمیسیون انرژی از شناور پالایشی کوروش

15 آبان 1399 ساعت 7:36

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان تلاشگر صنعت نفت، گفت: امیدواریم با درایت وزیر نفت و بهره‌مندی از یک نظام واحد، وضع قراردادی کارکنان بهبود یابد تا ضمن حفظ آرامش روحی و روانی سرمایه انسانی، وزارت نفت نیز بتواند در ایفای مسئولیت‌های محوله موفق عمل کند و به الگویی مناسب برای ساختارهای منابع انسانی دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور تبدیل شود.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   فریدون عباسی  با اشاره به بازدید تعدادی از نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از شناور پالایشی کوروش (FPSO) در خلیج فارس و همچنین بازدید از تأسیسات منطقه عملیاتی لاوان که (سه‌شنبه، ۱۳ آبان‌ماه) به دعوت شرکت نفت فلات قاره ایران انجام شد، توضیح داد: این بازدید با هدف آشنایی بیشتر نمایندگان با مباحث فنی استخراج نفت در خلیج فارس صورت گرفت. ابتدا از شناور پالایشی کوروش بازدید کردیم و متخصصان شرکت نفت فلات قاره درباره نحوه عملکرد و منافع اقتصادی استفاده از FPSO توضیح دادند، سپس بازدید میدانی از پالایشگاه لاوان و دیگر تأسیسات این منطقه داشتیم و در پایان نیز نشستی به‌منظور جمع‌بندی مطالب مطرح‌شده در منطقه لاوان برگزار شد.
وی با بیان اینکه نمایندگان در این بازدید از نزدیک شاهد تلاش کارکنان زحمتکش و متخصص شرکت نفت فلات قاره ایران بودند، ابراز امیدواری کرد که بازدیدهایی از این دست، به همراهی و همفکری بیشتر میان کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با ارکان صنعت نفت و بهبود قانونگذاری و نظارت بهینه بر قوانین در این حوزه منتج شود.
عباسی به مباحثی که در جلسه لاوان مطرح کرده است اشاره کرد و گفت: یکی از این مباحث، تأکید بر ضرورت مستندسازی دستاوردهای متخصصان صنعت نفت در حوزه‌های مختلف و ارائه آن در قالب مباحث درسی در دانشگاه صنعت نفت است. دانشگاه صنعت نفت این ظرفیت را دارد که به‌عنوان دانشگاه حاکمیتی در پرورش نیروی انسانی صنعت نفت کشور و همین‌طور دانشجویان خارجی کشورهای همسو نقش اساسی ایفا کند.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، ساماندهی وضع قراردادی نیروهای انسانی صنعت نفت را از دیگر مباحث مورد تأکید این کمیسیون خواند و افزود: امیدواریم با درایت وزیر نفت و بهره‌مندی از یک نظام واحد، وضع قراردادی کارکنان بهبود یابد تا ضمن حفظ آرامش روحی و روانی سرمایه انسانی، وزارت نفت نیز بتواند در ایفای مسئولیت‌های محوله موفق عمل کند و به الگویی مناسب برای ساختارهای منابع انسانی دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور تبدیل شود.
بر اساس این گزارش، فریدون عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و هادی بیگی‌نژاد، عبدالکریم جمیری و حبیب آقاجری، دیگر اعضای این کمیسیون، روز (سه‌شنبه، ۱۳ آبان‌ماه) در سفری یک‌روزه به دعوت شرکت نفت فلات قاره ایران و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، از شناور پالایشی کوروش (FPSO) در خلیج فارس و همچنین تأسیسات نفتی منطقه عملیاتی لاوان بازدید کردند. علیرضا سلمان‌زاده، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران و فرخ علیخانی، معاون تولید شرکت ملی نفت ایران در این سفر، نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس را همراهی کردند.


 


کد مطلب: 129586

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/129586/بازدید-کمیسیون-انرژی-شناور-پالایشی-کوروش

نفت ما
  https://www.naftema.com