کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یورو جایگزین دلارشد

1 آذر 1399 ساعت 23:06

یورو به دنبال رکود اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و آشفتگی سیاسی در آمریکا، برای اولین بار در چند سال گذشته جای دلار را در تبادلات مالی جهان گرفت.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،به نقل از بلومبرگ، یورو برای اولین بار پس از ۷ سال بار دیگر به عنوان اولین ارز پر استفاده در طول ماه گذشته قرار گرفت. آخرین بار یورو در فوریه ۲۰۱۳ به عنوان اولین ارز جهان مورد استفاده قرار گرفته بود.
جامعهٔ جهانی ارتباطات مالی بین بانکی (سوئیفت) که پیام‌های تبادل مالی بیش از ۱۱ هزار موسسه مالی در ۲۰۰ کشور دنیا را مدیریت می‌کند، نشان می‌دهد که ارز واحد اتحادیه اروپا در ماه گذشته پر کاربردترین ارز دنیا بوده است و پس از آن دلار، پوند انگلیس و ین ژاپن قرار گرفته‌اند.
بر اساس همین داده‌ها، دلار کانادا نیز جای یوان چین را در رده پنجم گرفت.
آمارها نشان می‌دهد ۳۷.۸ درصد تبادل‌های مالی سوئیفت در ماه اکتبر به یورو بوده است که ۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و بیشترین میزان از فوریه ۲۰۱۳ به شمار می‌رود. استفاده از دلار آمریکا با کاهش ۴.۶ درصدی به ۳۷.۶۴ درصد رسیده است.
 ارزش دلار آمریکا بیش از ۱۱ درصد نسبت به اوج خود در ماه مارس در برابر شاخص بلومبرگ از سبد ارزهای مهم کاهش یافته است و بسیاری از ناظران افت ارزش بیشتر دلار در آینده را پیش بینی می‌کنند.
رکود اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کرونا و آشفتگی سیاسی در آمریکا موجب کاهش تبادل بین المللی دلار شده است.


کد مطلب: 130160

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/130160/یورو-جایگزین-دلارشد

نفت ما
  https://www.naftema.com