کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توضیحات وزارت نفت درباره ایثارگران

2 آذر 1399 ساعت 8:05

اداره کل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی وزارت نفت درباره پرداخت فوق‌العاده ایثارگری به فرزندان شهدا و مفاد ماده ۵۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، توضیحاتی ارائه داد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    پیرو پرسش‌های همکاران درباره پرداخت فوق‌العاده ایثارگری و ابهام‌هایی که برای برخی فرزندان معزز شهدا در این زمینه وجود دارد، اداره کل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی توضیحاتی را به شرح زیر ارائه داد.
«پیرو پرسش‌های چندباره همکاران درباره فوق‌العاده ایثارگری و ابهام‌های مطرح شده درباره دلیل پرداخت نشدن  این فوق‌العاده از سال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۱۳۹۵ به فرزندان شاغل شهدا،  به اطلاع می‌رساند:
بر اساس مفاد ماده ۵۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، شهدا، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و آزادگان شاغل، مشمول دریافت فوق‌العاده ایثارگری قرار گرفته‌اند.
مشمولان فوق براساس ضوابط ابلاغی از تاریخ اجرای قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران (سال ۱۳۹۲) واجد شرایط دریافت این فوق‌العاده (معادل ۲۵ درصد حداقل حقوق کارکنان دولت) هستند.
از آنجا که عبارت «همسران و فرزندان شهدا» براساس مفاد بند «پ» ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه برای برخورداری از فوق‌العاده ایثارگری، به ماده ۵۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران افزوده شده، تاریخ اجرای قانون برنامه ششم (۱/۱/۱۳۹۶) در این زمینه ملاک اقدام قرار گرفته است.
بنابراین به‌منظور انطباق با تکلیف قانون یادشده، فرزندان و همسران شهدا از یکم فروردین‌ماه ۹۶ مشمول دریافت فوق‌العاده ایثارگری هستند که مراتب برای اقدام به شرکت‌ها ابلاغ شده است.»


کد مطلب: 130169

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/130169/توضیحات-وزارت-نفت-درباره-ایثارگران

نفت ما
  https://www.naftema.com