کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهبود مدیریت شرایط اضطراری در حوادث پتروشیمی

2 آذر 1399 ساعت 11:22

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: مدیریت حادثه پتروشیمی بندرامام که حادثه ای با پتانسل خطر فراوان بود، برای ما یک آزمون موفقیت آمیز بود.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   یازدهمین جلسه فرماندهی حادثه شرکتهای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، به بررسی دقیق حادثه انفجار و آتش سوزی واحد آروماتیک شرکت پتروشیمی بندرامام اختصاص داشت.
این جلسات تخصصی، با حضور کارشناسان و متخصصان حوزه ایمنی و آتش نشانی و پدافند غیرعامل با هدف درس آموزی از حوادث تشکیل می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، به عنوان فرمانده ارشد شرایط اضطراری منطقه، نیز پس از استماع شرح مبسوط و جزئیات اتفاقی که در واحد آروماتیک افتاد و شنیدن نظرات کارشناسی و تحلیلهای مختلف، ضمن تشکر از تمامی عوامل شرکت کننده در مدیریت این حادثه، از اقدامات خوب شرکت پتروشیمی بندر امام به طور خاص قدردانی کرد.
سید امید شهیدی نیا، شرکتهای منطقه را به حرکت قوی تر به سمت پیشگیری از حوادث ترغیب کرد و بر اهمیت تعمیرات دوره ای (PM & CM) در‌ امر پیشگیری تاکید نمود.
وی، ابراز کرد: نتیجه تلاشهای چند ساله ی منطقه در جهت توانمند سازی همه جانبه در ‌مقابله با شرایط اضطراری، اینچنین در‌ حوادث خود را نشان می‌دهد تا با قدرت و کنترل و تمرکز و بدور از آشفتگی بتوان بر حوادث غلبه کرد.
شهیدی نیا، حادثه پتروشیمی بندرامام را حادثه ای با پتانسل خطر فراوان ارزیابی کرد و گفت: این حادثه می‌توانست پیامدهای بزرگ و مخربی داشته باشد و مدیریت آن برای ما یک آزمون موفقیت آمیز بود.
در ادامه، مهرزاد غیبی، رئیس HSE و فرمانده حوادث سطح دو منطقه، گزارشی از اهم اقدامات و چگونگی پشتیبانی مدیریت شرایط اضطراری منطقه در این حادثه را بیان کرد.
در حادثه آتش سوزی واحد آروماتیک پتروشیمی بندر امام حادثه، در سطح یک ارزیابی شده و مطابق با استانداردهای موجود، در این نوع حوادث، کنترل و فرماندهی عملیاتی حادثه توسط شرکت حادثه دیده صورت می گیرد.
عصر روز جمعه، دوم آبان ماه 1399، واحد آروماتیک شرکت پتروشیمی بندرامام پس از یک انفجار، دچار آتش سوزی شده بود.


کد مطلب: 130185

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/130185/بهبود-مدیریت-شرایط-اضطراری-حوادث-پتروشیمی

نفت ما
  https://www.naftema.com